כאשר יש רצון לאבחן בעיות קשב וריכוז, ניתן לבצע אבחון קשב וריכוז. על מנת לאבחן בעיות קשב וריכוז ניתן לבצע מבחן T.O.V.A המסייע לגילוי בעיות קשב וריכוז וכן מאפשר בדיקת יעילותו של טיפול תרופתי בבעיות אלה. האבחון מורכב משני חלקים כאשר חלקו הראשון מיועד לגילוי התנהגות אשר מאפיינת בעיות קשב וריכוז. במסגרת חלק זה נבדקת התמדת קשב, אימפולסיביות, זמן תגובה ועקביות בביצוע המטלה.
חלקו השני של האבחון מיועד לחיזוק מהימנות התוצאות שעלו מן החלק הראשון. בתום התהליך ניתן לדעת האם קיים קושי בקשב הכללי וכן לגלות האם התוצאה שעלתה מהמבחן מעידה על אפשרות לקיומה של תסמונת ADHD. בתום האבחון ולאחר קבלת התוצאות מתקבלת החלטה בנוגע לצורך לבצע את המבחן שנית עם ריטלין.
אחד האבחונים אשר ניתן לבצע על מנת לאתר קשיים הוא אבחון פסיכודידקטי אשר משלב בין ההיבטים הדידקטיים לבין ההיבטים הפסיכולוגיים. על ידי בדיקת שני התחומים מאפשר האבחון קבלת תמונה אבחונית רחבה. במסגרת אבחון פסיכודידקטי נבדקות השפעות רגשיות והשפעות קוגניטיביות על תהליכי הלמידה של המאובחן וכן נבדק הפוטנציאל האינטלקטואלי של הילד. באמצעות האבחון ניתן לבדוק את תפקודו הרגשי של הילד על מנת לאבחן את מקור הקשיים ולגלות האם נובעים מליקוי למידה או מקושי רגשי. במסגרת אבחון פסיכודידקטי נבדקים גם קשיים בתחומי למידה שונים כמו הבנת הנקרא, הבעה, קריאה וכתיבה וכן נבדקות סיבות אפשריות להיווצרות הקשיים בתחומי הלמידה השונים. אבחון פסיכודידקטי יכול לסייע לאיתורן של דרכים בעזרתן יוכל הילד לעקוף את קשייו.
מרכז כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לייעוץ, אבחון, טיפול וקידום הלמידה. המרכז פועל על פי תהליך אשר מבוסס על ניסיונם הרב של אנשי צוות המרכז ומסייע באבחון והתמודדות עם קשיים שונים בתחומי הלמידה.