כאשר אנו רוצים לדאוג ל קידום אתרים באינטרנט שלאתר הארגון שלנו עלינו לדאוג ולהבין שקידום אתרים הוא לא רק עבודה טכנית באתר עצמו אלא הבנה שאנחנו באמת רוצים לייצר את התוכן הטוב ביותר עבור מי שמחפש אותנו. לדוגמה – אם אנחנו רוצים להיות בעמוד הראשון תחת הביטוי "קידום אתרים בגוגל" עלינו לבנות את האתר שלנו ואת התוכן שלו על מנת שיתאימו לביטוי.
איך עושים את זה?
קודם כל – תוכן. תוכן. תוכן.
בפרוייקט של קידום אתרים באינטרנט התוכן הוא המלך. על האחראי בארגון או על הגורם החיצוני האמון על נושא קידום האתר לדאוג לתוכן איכותי שיהיה רלוונטי עבור הביטויים אותם אנו מחפשים.מה המשמעות שלנו בנושא?
להציג את התוכן שלנו בצורה נכונה למנוע החיפוש – הכוונה היא לדאוג הטקסטים באתר שלנו יכלולו את הביטויים אותם אנו רוצים לקדם.
בתחום קידום אתרים באינטרנט ישנו מונח חשוב הקרוי "דחיסות מילוי" ומשמעותו, מבחינת קידום האתר באינטרנט הינה היחס בין מילות המפתח אותם אנו רוצים לקדם לבין שאר הטקסט.
יחס אידיאלי הינו יחס של 5%. דהיינו, אם אנחנו רוצים לקדם ביטוי בן 3 מילים, בדוגמה זו "קידום אתרים בגוגל", עלינו לדאוג שהיא תופיע ב 5% מן הביטויים במאמר.
אם נבדוק דוגמה זו לעומת, אז כאשר אנו רוצים לדאוג ל קידום אתרים באינטרנט עבור הביטוי "קידום אתרים בגוגל", אז אנחנו נצטרך להופיע 5 פעמים עבור כל 300 מילים. דהיינו, במאמר בן 500 מילים נצטרך להופיע בין 7 ל 8 פעמים עבור הביטוי.
יש לזכור כי ההופעה של הביטוי צריכה להיות לא רק בטקסט עצמו אלא גם בכותרת המאמר, בתג ה TITLE ובתגי META כגון מילות מפתח ותיאור האתר.
נושא חשוב מאוד קידום אתרים באינטרנט הוא לשלב את הלינקים שלנו בתוך האתר על מילות המפתח שלנו, דהיינו, במאמר שעוסק בקידום אתרים באינטרנט
אשר נמצא בעמודים פנימיים בתוך האתר שלנו, עלינו ליצור קישורים לעמוד הבית שלנו, או לעמוד הספציפי אותו אנו רוצים לקדם כאשר הקידום נמצאים על מילות המפתח שלנו.
אין צורך לייצר קישורים על כל פעם שהביטוי מופיע בטקסט, ויותר מ 3 לינקים במאמר עבור אותו ביטוי חיפוש כבר לא יהיו אפקטיבים ואף יוכלו לגרום לך שגוגל בקידום אתרים מלאכותי ולא בטקט רלוונטי אמיתי ולכן אין צורך להגזים עם הלינקים.
מה שכן חשוב הוא להבליט את מילות המפתח עם תג B או תג STONG אשר הינם תגים שמוכרים לגוגל והיא מניחה שטקסט שמופיע תחת תגים אלו הינו משמעותי יותר וחשוב יותר משאר הטקסט ולכן תיתן לו משקל גבוה יותר מאשר החלקים האחרים בתוך הטקסט.
ניתן למצוא ברשת כלים רבים על מנת לבדוק את דחיסות המילים בעמוד נתון, רק צריך לחפש בגוגל "keyword density tool" ותוכלו למצוא כלים רבים אשר יבדקו בחינם ובאופן אוטומטי את היחס בין ביטויים שונים באותו אתר.
יש להבין שבפרוייקט מסוג זה, נושא הטקסט הוא חשוב מאוד כדי שגוגל באמת יעריך את האתר שלכם המאוד רלוונטי עבור הביטוי. הנושא לא מחליף נושאים סופר חשוב אחרים ב קידום אתרים באינטרנט כמו בנייה נכונה של האתר למנועי חיפוש וכמובן – הרבה קישורים איכותיים לאתר שלכם שיכלולו את מילות המפתח אותם אתם רוצים לקדם.אם תבדקו טוב במאמר זה, תוכלו לשם לב שהביטוי קידום אתרים באינטרנט מופיע כאן בדיוק8 פעמים על טקסט שאורכו 512מילים.
אם תבדקו טוב, תוכלו לראות שאתרים רבים שמופעים במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש מכילים את מילות המפתח בטקסט שלהם.