יש לנו אתר אינטרנט וכבר השכלנו והבנו שיש לכתוב מאמרים ולהפיץ אותם ברשת על מנת לקדם את האתר בצורה טובה ביותר. אתרי מאמרים מציעים זאת בחינם ומאפשרים לנו לכתוב מאמרים בכל נושא ובכל תחום, כך אנו בעצם גמישים עם הלקוחות שלנו, יכולים לכתוב על כל נושא ולהוציא קישור לכל תחום שנחשוק בו, אם מדובר בתחום הלימודים, אינטרנט, ביטוח או כל דבר אחר. הניסוי שאני עשיתי הוא ניסוי עם גוגל, לקחתי טקסטים (קריאים כמובן) ועשיתי ניסוים שונים לגבי צפיפות מילות המפתח. הגעתי למסקנה אחת ויחידה (שאותה אציג בשלב הבא) והיא: גוגל אוהב הרבה תוכן, דפים עשירים במידע, אשר מכילים תמונות, מדיות שונות, תוכן מגוון , ואם הוא מסודר על פי Paragraphs + תגיות h1 אדרבא ואדרבא.
אז כל כמה משפטים כדאי להוציא קישור לאתר שאותו אני מנסה לקדם? באופן כללי העיקרון שמנחה אותנו בעת כתיבת מאמר הוא עיקרון Keep it simple stupid, שאומר שהמאמר צריך להיות פשוט, לקלוע למטרה ושיהיה מיועד בראש ובראשונה עבור הגולש ולא עבור גוגל או כל מנוע חיפוש אחר. אם חושבים על זה, זה באמת הכי טוב, ככה מרוויחים פעמיים: הגולשים מרוצים מתוכן איכותי , גוגל שם לב שהגולשים מרוצים משום שגוגל יודע שהם נהנו מאתר מסוים ומאתר אחר לא. וכאשר הגולשים מרוצים, גוגל מרוצה. כשגוגל מרוצה -> אני מקבל יותר תנועה, יותר לקוחות ול bottom line, אני מקבל יותר כסף.
אז כל כמה משפטים כדאי להוציא קישור מתוך מאמרים? באופן טבעי כאשר אדם כותב טקסט מסוים הוא מנסה להדגים כמה שיותר את המסר שהוא מנסה להעביר באמצעות מקרים פרטיים. מה ז'א? אם אני כותב מאמר על איך להכין חביתה. הגיוני שלפחות פעם או פעמיים במאמר אני אקשר למקום אחר, שמראה איך בדיוק מכינים את החביתה, או שמראה משהו אחר שקשור לחביתה (וגם מתקשר למאמר שאני כותב). כאשר אדם כלשהו עושה זאת באופן בלתי טבעי, כלומר בצורה מלאכותית שנראית לעין, מחשידה ואפילו מפריעה, ניתן לשים לב לכך שמדובר ב"מאמר SEO". כל הקטע בסיפור כתיבת המאמרים הוא לספר סיפור מעניין לקורא מבלי להלאות אותו בדברים לא רלוונטים ולכן הקריאה צריכה להיות שוטפת, מבלי שכל פעם "נדחוף" או "נכפה" על עצמנו להכניס קישור. לפעמים מאמר אחד מעולה עם קישור אחד שווה יותר ממאמר אחר עם 5 קישורים. בשנת 2000 האלגוריתמים של גוגל היו מאוד מתוחכמים בעניין, אז בוא לא נחשוב מה האלגוריתם שלהם מסוגלים לעשות היום, לאחר 10 שנים.
הניסוי שעשיתי הוא לקחת טקסט בעל 1000 מילים ולהכניס חצי אחוז של קישורים, כלומר 5 קישורים על 1000 מילים. כך דחיפת הקישורים נעשית באופן טבעי ותורמת לכולם. הניסוי הזה הכי הצליח, לעומת ניסוי אחר שבו הכנסתי לטקסט של 250 מילים , 4 קישורים. סתם כדי לסבר את האוזן - 250 מילים זה משהו כמו 5-6 שורות מלאות. לא הרבה בכלל.
אם נלך להגדרת הקישור, נבין מה המשמעות שלו, ולמה בעצם גוגל מתייחס אל קישור כמו שהוא מתייחס אליו. המטרה של קישור היא להפנות גולש מסוים מדף/אתר X לדף/אתר Y. להפנות משמעו - להוציא, לגרום לו ללכת לאתר אחר. אלא אם כן אנחנו יודעים מה אנחנו עושים (נגיד אנחנו מפנים אותו לאתר אחר שגם שייך לנו), הדבר נשמע מופרך. למה שאני אפנה מישהו החוצה מהאתר שלי? ובכן זו הייחודיות של רשת האינטרנט ואנחנו חייבים לקשר למקומות אחרים בשביל להגיד: "הנה, תראו דוגמא". כך גם גוגל מבין שאם אנחנו מקשרים יותר מדי "החוצה" , אנחנו בעצמנו לא מאמינים בתוכן שאנחנו כותבים, כי אנחנו מקשרים יותר מדי החוצה. אם אנחנו כותבים מאמרים שיש בהם הרבה קישורים, בעצם אנחנו לא מקוריים, כי כל דבר שאנחנו כותבים קשור איכשהו לאתר אחר. וגוגל רוצה מקוריות, נקודה!
לסיכום, כאשר אתם כותבים מאמרים שימו לב אל מי אתם מקשרים, כמה אתם מקשרים, מהי הסיבה שאתם מקשרים החוצה מהאתר שלכם והאם יש לזה סיבה מוצדקת. צרו תוכן ייחודי משלכם ושיהיה בהצלחה!