פדיון נפש - מי צריך לעשות? ומה צריך לעשות?
דבר טבעי שכל אחד מאיתנו חפץ בחיי חרות הצלחה ומנוחת הנפש, אך מה היא החירות האמיתית ומה היא מנוחת הנפש?
האם להתנהג בחופשיות ולעשות ככל העולה על רוחי לפי מה שבאלי באות הרגע או לפי גרוי זמני של בלוטות בגוף זה נקרא חירות?
בספר הזוהר על פי פירוש הסולם, פרשת בהר סעיף ו', כתוב:"פתח רבי אלעזר: כי תקנה עבד עברי שש שנים יעבוד ובשביעית יצא לחופשי... וזה נקרא שבת הארץ, ודאי יש בה חירות, מן הקליפות, מנוחה יש בה, מן הדינים. כמו ששבת היא מנוחת כל, כך שמיטה מנוחת כל, מנוחה לרוח ולגוף."
רבי אלעזר מלמד אותנו שחירות אמיתית היא חירות מהקליפות ממחשבות מטרידות כעסים שמביאים לאדם רק דינים וייסורים, הנקיון מהכוחות השליליים שנוצרו על-ידי האדם עצמו מעוונות ומעשים שא עלו לו בהצלחה, מחמת שלא שלט על רצונות הגוף ותאוותיו והתפתה ועשה דברים שלא לפי השכל הישר והנכון והרצוי, הם הם אלו שמציקים לו, ומנוחת הנפש היא המנוחה מכוחות הדין על ידי שאדם זוכה לכוחות רוחניים ושכליים להנהיג והלתנהג לפי תורת הבורא ולכוף את רצונותיו הגשמיים והגופניים למצוות התורה ע"י בירור הטוב מהרע ע"י כללים וחוקי התורה הקדושה.
המקובלים מלמדים אותנו שאפשר לחזק את כוחות הנפש ולהמתיק את הדינים על ידי תפילה ל פדיון נפש! כעין שיעורי ריענון נהיגה למי שצבר נקודות נהיגה רעות ע"י עבירות תנועה - ומשם אפשר להתחיל מהתחלה.
סוד שורש הרפואה - הוא ע"י פדיון נפש.
לפני כל סדרת טיפולים כימיקלים תרופתיים אלטרנטיבים, הוליסטים רוחניים קבליים וכדומה - ראוי לעשות עבור המטופל, פדיון נפש – כי על ידי הפדיון ניתן לרופא לרפא. כמו שאמר רבי נחמן מברסלב עיין במאמר באתר של חסידי ברסלב פדיון נפש.
איך עושים פדיון נפש ?
על פי הרש"ש ע"י 160 (ק"ס) מטבעות כנגד 'צלם' הנאמר בפסוק בצ?לם י?תהלך א?יש והוא בסוד - [צ-90 ל-30 ם-40 = 160]
וזהו כסף שמיועד לצדקה – וטוב וחשוב שתהיה ללומדי תורה ואנשי אמת. על מקבל הפדיון יש להניח את הידיים על הכסף ולומר על פי כוונות הידועות (מי שלא יודע שיאמר רק את התפילה כדי שלא יהרוס ויגביר הדינים מעל המטפל):
והיא תפילה של רבי נחמן מברסלב על פדיון נפש
מעות ואת היקום אשר ברגליהם. צדק יקראהו לרגלו. צדק מלכותא קדישא. דינא דמלכותא דינא. שורש הדינין בינה. אני בינה לי גבורה. אין הדין נמתק אלא בשורשו. שלשה ידיים בבינה: יד הגדולה, יד החזקה, יד הרמה. ג' פעמים יד גימטריא שם של מ"ב. מ"ב שביצירה שם של אנא בכח. מ"ב שבבריאה שני פעמים אקי"ק. מ"ב שבאצילות הוי"ה פשוט במלאו ומילוי דמילוי.
יהי רצון מלפניך שימתקו הדינים והגבורות הקשות מעל (ויאמר את שם הנצרך או הנצרכת לפדיון ושם אמוה: פלונית בן/בת פלונית) על ידי פלא עליון שהוא חסדים גדולים ורחמים גמורים ופשוטים שאין בו תערבת דין כלל אמן.