בתום שיחת טלפון תרשמו את נקודות המפתח שעלו בשיחה ותשלחו את ההתרשמות לבן שיחתכם.
אפשר לראות ברישום שלעיל תזכורת עבורכם כדי לזכור במה מדובר. אפשר גם להשתמש בטכניקה הזאת כבכלי בעל ערך לניהול משא ומתן.
בעזרת ביצוע הרישום :
מציינים את נקודות ההסכמה;
מגדירים את עמדתכם;
מגדירים את עמדתו של הצד השני;
קובעים נקודות נוספות להמשך משא ומתן;
מאשרים את רצינות כוונותיכם ומזכירים על עצמכם;
נוטלים עליכם את פונקציות בקרה.
אחרי שהכנתם פרוטוקול אתם מגדירים את הכיוון של המשך משא ומתן. מי שיושב על יד ההגה הוא בעל היתרון.
התנגדות לטכניקה הזאת. אם הצד השני הציע שהוא יכתוב את הפרוטוקול תציעו שכל צד יעשה זאת ובזמן הפגישה תערכו השוואה.
התקשרו אליכם ו...
לעולם על תיכנסו למשא ומתן טלפוני אלא אם כן אתם היוזמים ואתם מוכנים לדון בפרטי פרטים.
זה שמתקשר ראשון זוכה בהרבה יתרונות. הוא בחר בזמן שנוח לו, אמצעי קשר (טלפון), התכונן הכנה פסיכולוגית, שקל את מילותיו, ארגן מסמכים שדרושים לו. אתם לא. אתם נאלצים בחיפזון להחליט מה לומר ומה לא. לחפש מסמכים, לחשוב על תשובות ושאלות של הצד השני. השיחה הבלתי צפויה גורמת לאי נוחות.
תפטרו מהמתקשר עד שלא תהיו מוכנים לחלוטין, עד שלא תחשבו מה להגיד וכיצד לפעול בשיחה הזאת.
לכן, אם מתקשרים אליכם ותפסים אתכם לא מוכנים, תתנצלו על כך שאתם לא יכולים לשוחח עתה. תבררו בנימוס מתי אפשר להתקשר בחזרה.
תוכן זה גובש הופק ונכתב ע" אלי שביט מנהל הפרוייקטים : שיווק עסקים , שאלות ותשובות