הנתונים הטכניים של המשרד
הדבר הראשון בגינו אתם צריכים להיות סגורים לגביו הוא הגודל של המשרד שאתם מחפשים. גודל המשרד הוא בעצם נתון שלא תוכלו להתפשר עליו. אם אתם זקוקים למקום בו יעבדו 10-15 עובדים, אתם לא תוכלו לקחת מקום שהוא פחות מ 100 מ"ר. נתון נוסף אליו אתם צריכים להתייחס מבחינת החלל הוא המטבחון ושירותים. אתם חייבים לקחת החלטה האם אתם רוצים את כל אלו בתוך החלל אותו אתם שוכרים, או שאתם מוכנים ויכולים להתחלק בהם עם משרדים אחרים שנמצאים באותה הקומה. כמו כן, קחו בחשבון, האם יש צורך בחנייה? נושא חשוב מאוד במקומות כמו תל אביב, האם אתם מעוניינים לשכור חנייה במבנה, או האם המקום נמצא בסמיכות לחניון. רק אחרי שקיבלתם החלטות קריטיות בנוגע לנתונים הטכניים של המשרד אתם יכולים להתחיל בחיפוש.
תקציב משרדים להשכרה
נכון שנקודת המוצא היא כמה שיותר זול. אבל בכל זאת, אתם חייבים לקבוע לכם רף עליון, כזה שאתם מסוגלים לעמוד בו. קחו בחשבון כי למכיר השכירות יתווספו הוצאות נוספות, כמו דמי ניהול, במידה ואתם שוכרים משרדים בבניין גדול, חניות וכמובן ארנונה. אתם צריכים לשקול היטב את כל ההוצאות שלכם ולקבוע תקציב שנוא ראלי לכם. בנוגע לדמי הניהול בבניין, אתם צריכים לשים לב האם מדובר רק בתשלום של ועד בית, כמו הוצאות על מעלית וניקיון, או האם מדובר על דמי ניהול הכוללים בתוכם גם את מיזוג האוויר. ישנו הבדל מהותי בהוצאות הללו בין בניין משרדים ישן לחדש, וחייבים לבדוק את מה כוללים דמי הניהול, על מנת לאמוד את התחשיב הריאלי של ההוצאות.
מיקום המשרד
למיקום של המשרד החדש שלכם יש משמעות גדולה. בוודאי שחשוב להיות במיקום שהוא נגיש לכולם, אך בעיר כמו תל אביב תוכלו למצוא משרדים גם בצפון העיר וגם בדרום העיר ולקבל תמורה טובה מאוד למחיר. חשוב לשים לב כי המיקום של המשרד שלכם נמצא בסמיכות אל בעלי מקצוע דומים. אם אתם עוסקים בתחום היי טק, ייתכן ויטיב לכם להיות באזור אחד, אם אתם בעלי מקצועות חופשיים, יהיה כדאי להיות דווקא באזור אחר. שימו לב, האם בסביבת המשרד יש לכם את השירותים השונים להם תזדקקו.
לדוגמה מציאת משרדים להשכרה בתל אביב היא משימה לא קלה, אך בהחלט אפשרית כאשר מתחשבים בכל הנתונים ומגיעים להחלטות שקולות ונכונות עבורכם.