הפקת אירועים עסקיים רשמיים ובאופן ספציפי יותר, הפקת אירועי השקות למוצרים או לשירותים, הינה אחת הדרכים לשווק ולחשוף שירות ומוצר חדש. להפקת אירוע הפקה יש הרבה מאוד יתרונות להפקת אירוע השקה. דבר ראשון, השקה הינה אירוע עסקי שאחת ממטרותיו יכולה להיות גם יצירת שיתופי פעולה עם עסקים ו/או משקיעים חדשים.
אחד הפרמטרים לקביעת מידת ההצלחה של אירוע השקה הוא מספר האנשים שהגיעו אליו וכמות החשיפה של העסק, המוצר או השירות. כמו כן, אירוע השקה יכול לחשוף חברה חדשה או מוצר חדש/משופר של חברה קיימת בפני הציבור הרחב. ישנם אלמנטים כמו מקום האירוע, שיכולה להיות להם השפעה מכרעת על הצלחת או כישלון האירוע. עריכת תכנון מקדים וקפדני זה אלמנט חשוב להפקת אירוע מצליח.
כאשר משיקים שירות או מוצר חברה גדולה, יש לבחור בהפקת אירוע השקה מושקע מאוד ורב-משתתפים. על מנת שבאירוע יהיה מגוון אפשרויות של חללים סגורים ופתוחים ואולמות, כדאי לבחור לערוך את האירוע במרכז כנסים, מה שמבטיח הפקה של אירוע יוקרתי שיוכל להכיל מספר רב של משתתפים.
מרכז כנסים יכול להכיל בתוכו דוכני שירות/מכירה, פרזנטציות, הופעות אומנותיות, הרצאות ועוד. היתרון במרכז כנסים הוא שניתן לבחור אולם כנסים או מספר אולמות ספציפיים וכך ליהנות ממענה מדויק לצרכי העסק והתקציב העומד לרשותו. בנוסף, מרכז כנסים כולל גם אולם אודיטוריום אשר הינו אידיאלי לפרזנטציה של מוצר או שירות חדש, שכן הוא גם יכול להכיל מספר רב של משתתפים וגם כולם יכולים לצפות בצורה נוחה במרצה או במנחה, כל זה הודות למבנה שלו.
כמו כן, מרכז כנסים מצויד כבר בציוד טכני ואבזור אשר נדרשים באירועים עסקיים והשקות, כמו מערכת הגברה, מקרן, מסך הקרנה ועוד. דבר זה יכול לחסוך זמן למארגנים מכיוון שכך אין צורך להקדיש זמן נוסף לאיתור ספקים חיצוניים - מקבלים את כל השירותים המשלימים מספקים מומלצים דרך מרכז הכנסים.
יתרון נוסף שיש למרכז כנסים הוא יתרון המיקום. בגלל החשיבות של מיקום נוח ונגיש, מרכזי כנסים לרוב נמצאים במיקומים מרכזיים. כאשר מדובר באירוע רב-משתתפים שמושך לא פעם אנשים מכל רחבי הארץ ואף מחו"ל, חשוב לבחור מקום לאירוע במרכז. לכן, כאשר מדובר על הפקת אירועים עסקיים גדולים, בין אם מדובר על השקה או כל סוג אירוע עסקי אחר, מרכז כנסים הוא הבחירה המועדפת.
לסיכום, יש הרבה מאוד דרכים לשווק מוצרים ושירותים שמציעים עסקים ולחשוף אותם בפני לקוחות פוטנציאליים חדשים. שיווק נכון כרוך ביצירתיות רבה וחשיבה על הדרכים המתאימות ביותר עבור העסק בהתאם לתחום הפעילות שלו, סוג המוצר/שירות שהוא מעוניין לקדם ומאפייני קהל היעד.