חפש מאמרים:
שלום אורח
21.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כך תעזרו לילדים שלכם לעבור את תקופת הבגרויות בשלום

מאת: נאוה סלורהורות14/06/20151468 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תקופת הבגרויות בפתח, והילדים שלנו זקוקים לנו עכשיו יותר מתמיד. כאשר מפלס הלחץ עולה, החששות מחוסר הצלחה גוברים ולוח הזמנים הופך עמוס מאי פעם, ניטיב אנחנו ההורים לעשות אם נספק לילדינו את סוג התמיכה שלה הם זקוקים. איך עושים את זה? במיוחד בשבילכם, הורים יקרים, גיבשנו רשימה של 3 טיפוסים של תלמידים, המגיבים בצורה שונה לתקופת הבגרויות, עם תיאור של אופן התמיכה, שלדעתנו המקצועית, הוא הראוי ביותר.

טיפוס ראשון: תלמיד טוב עם ציונים גבוהים, רציני ומשקיען, שחושש בשל כמויות החומר הרבות, לחוץ ומפחד מכישלון

תלמידים טובים עם ציונים גבוהים, הם בדרך כלל בני נוער עם משמעת עצמית, שיודעים כיצד ללמוד ושאפשר לסמוך עליהם שינהלו לבד את לוח הזמנים שלהם. הדבר האחרון שהם צריכים מכם הוא שתהיו "שוטר", כי יש להם כבר אחד כזה- הם עצמם- והוא מחמיר עימם עוד יותר מכם. תלמידים כאלה זקוקים בעיקר לאמצעי הרגעה, כי להם, פעמים רבות, קשה להרגיע את עצמם נוכח סיטואציה מרתיעה שכזו.
ילדים כאלה צריכים מבוגר אחראי שישמש להם מקום בטוח, יציג להם את הבגרויות בפרופורציה הנכונה ויזכיר להם שהוא אוהב אותם, לא משנה מה וכמה הם יוציאו בבחינה, ולא הורה שיזדהה עימם יתר על המידה ויספוג אליו את החששות והלחצים שלהם. עבור תיכוניסט שרגיל להצליח ושהמורים אוהבים אותו, הבגרויות הן תקופה לא פשוטה, בה הוא חש שעליו לעמוד בכל מכבש הציפיות שיש ממנו כדי לא לאכזב אף אחד. כאשר הלחץ משתלט עליו, הושיבו אותו לשיחה, הזכירו לו שהוא מצטיין עבורכם גם אם הוא לא יוציא את הציון הכי גבוה. רצוי גם להציע לו לתרגל טכניקות נשימה שונות ופשוטות שיכולות להשפיע משמעותית על רמות הלחץ באמצעות הרגעת מערכת העצבים.

טיפוס שני: הילד אינטליגנט, אך הוא לא משקיע מספיק, קצת "זורק", לומד למבחנים חצי יום לפני במקרה הטוב, ולדידכם, הוא לא מתייחס לבגרויות ברצינות הדרושה, ואתם חוששים שהדבר ישפיע על העתיד שלו.

אנחנו מאמינים, שאתם לא יכולים לחייב נער או נערה ללמוד לבגרויות יותר או להשקיע מעצמם כפי שלכם נראה נכון להשקיע לפני בחינת בגרות. הילד שלכם הוא כבר נער בוגר, מעוצב, שיש לו דעות משלו וראיית עולם משלו, וסביר להניח שבשלב כזה, גם שיחת נזיפה על כך שהוא יכול יותר, לא תעזור לשנות את המצב, אלא תעשה אף אולי את ההיפך. חשוב לקיים עם נער כזה שיחה בונה ומקרבת, שבה תסבירו לו את ההשפעה שיכולה להיות לבגרויות על העתיד שלו, ושבה תציגו לו מדוע בעיניכם מדובר בשלב חשוב בחייו, שיש להתייחס אליו ככזה. במקביל, חשוב להראות לו שאתם סומכים עליו שהוא יקבל את ההחלטות הנכונות, ולנסות כמה שפחות לנהל מאבקים, שכן הם רק ינמיכו עוד יותר את המוטיבציה שלו ללמוד ולתת מעצמו יותר. כהורים, עלינו לשדר לילדים שאנחנו מקבלים ואוהבים אותם כפי שהם, גם כאשר ההתנהגות שלהם שונה מכפי שציפינו, וגם כאשר הם מקבלים החלטות הנתפסות בעינינו כשגויות. יכול להיות גם ששווה לומר לנער, שלכל בחירה שלו תהיה השלכה, שהוא בעתיד יצטרך להתמודד איתה, למשל: אם הוא מקבל ציון נמוך במתמטיקה, שיצריך ממנו לבצע השלמת בגרויות בעתיד, אפשר להסביר לו כי יהיה עליו לשלם את המחיר בעתיד גם הכספי (אם ברצונכם שישתתף בעלויות) וגם הנפשי. זה אולי עוד ייראה לו רחוק מידי, אך חשוב שהוא יידע, כי הוא ורק הוא יצטרך להיות האחראי היחיד לבחירות שלו.

טיפוס שלישי: לילד יש הפרעות קשב וריכוז, ולמרות שיש לו ראש טוב, תהליך למידה הוא חוויה לא נעימה עבורו וקשה לו לאסוף את עצמו ללמידה.

תלמידים עם הפרעות קשב וריכוז זקוקים להורים שגם יתמכו בהם רגשית, גם יאהבו אותם ללא תנאי ופעמים רבות, הם גם צריכים שההורים יתמכו באופן אקטיבי בתהליך הלמידה שלהם ויהיו שותפים לו, יטעו בהם מוטיבציה ויחזקו אותם היכן שקשה. ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז מתקשים לאסוף את עצמם ללמידה, רמת המוסחות שלהם גבוהה, קשה להם להתרכז לאורך זמן, ולמידה עבורם, היא אתגר גדול יותר, בהשוואה לחבריהם לכיתה שאינם בעלי הפרעות קשב וריכוז. להלן רשימה של פעולות בהן תוכלו לנקוט כדי לספק לילדים כאלה את התמיכה הראויה:

  1. עזרו להם לסדראת סביבת הלמידה, כך שהיא תיראה מאורגנת ומרגיעה. סביבת עבודה כיאוטית תחבלבתהליך הלמידה ותיצור עוד הסחות דעת וגירויים.
  2. שבו עם הנערכדי לארגן יחד לוח זמנים ללמידה. אחד הקשיים הגדולים עבור תלמידים עם הפרעותקשב וריכוז הוא כל מה שקשור בארגון זמן, ואם תסייעו לו בכך, תהליך הלמידהיכול להיראות עבורו אחרת לגמרי.
  3. הזכירו לו שובושוב כמה אתם מאמינים בו. הביטחון של ההורים ביכולת של ילדיהם להצליח ישפיעבמידה רבה על מידת הביטחון שתהיה להם, והילד שלכם יזדקק להרבה ביטחון כדילעבור את התקופה הזו בהצלחה. עצה זו רלוונטית לכל הורה, בפרט להורים לילדיםבעלי הפרעות קשב, שיכולות לפגוע במידה רבה בדימוי העצמי.
  4. לעיתים, שווהגם לבדוק האם הנער צריך מכם עזרה ממשית בתהליך הלמידה. אם קשה לו להתרכז משךזמן רב, יכול להיות שיעזור לו לשבת מולכם ולהסביר לכם את החומר, וייתכן כיעצם הנוכחות שלכם לצידו, אפילו שעה אחת ביום, תאפשר לו לחוש בטוח יותר ורגועיותר כדי להפיק את המרב מהלמידה.

ולסיכום: חוץ מהעזרה שלנו ההורים המותאמת לטיפוסים השונים של הילדים- התלמידים, כמובן, מומלץ מאוד לגלות התחשבות, הבנה, אורך רוח כלפי ילדינו בתקופה מלחיצה שכזו. לעתים, מאוד תורם להכין להם תבשיל שאהוב עליהם במיוחד, לפנקם בצ'ופר שהם מאוד אוהבים, ובכך יש אמירה ומסר ברורים: חושבים עליכם, רוצים לאפשר לכם תנאים מיטיבים כדי לצלוח את תקופה הבגרויות המלחיצה והתובענית.

בהצלחה...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נאוה סלור, מייסדת ומנהלת את מרכז אמירים, יועצת חינוכית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית- התנהגותית (CBT), מטפלת בטראומה דרך הגוף, מטפלת בריברסינג (נשימה מודעת).

אני מזמינה אתכם ללחוץ כאן ולקבל בחינם טיפים לשיפור התקשורת עם הילדים ועם בית הספר.

10 סיבות לבחור דווקא באמירים:

  • מגוון השירותים שמרכז אמירים מציע הינו רחב, מקיף ומגוון מאוד, וניתן לטווח גילאים מקסימלי: ילדים, מתבגרים, הורים, סטודנטים ומבוגרים.
  • שעות הפתיחה הגמישות באמירים מאפשרות ללקוחותינו נגישות והגעה בזמנים נוחים.
  • אנו באמירים זמינים וקשובים לבעיה, לדילמה, לדאגה שלכם, גם אם בסופו של הדיאלוג לא תעזרו בנו.
  • אנשי המקצוע מקבלים ליווי, תמיכה והעשרות מקצועיות באופן שוטף כדי לשמור על הרמה המקצועית ולהיות מעודכנים בכל התמורות והחידושים בתחומים המקצועיים בהם אנו עוסקים.
  • מרכז אמירים עובד בגישה אינטגרטיבית, וקיים דיאלוג שוטף בין אנשי המקצוע לצורך היוועצות במטרה לשפר את איכות הסיוע לפונים אלינו.
  • חשוב לנו שתרגישו כי אתם מקבלים תמורה מלאה לתשלום הכספי שלכם, ולפיכך אנו מקפידים לשמור על סטנדרט מקצועי גבוה מאוד.
  • באמירים נהלי עבודה ברורים ומדויקים: קיימת שקיפות מלאה בינינו לבין לקוחותינו באשר ללוחות זמנים, עקרונות ותהליכי העבודה.
  • כל המידע המתקבל באמירים נשמר תוך כיבוד מלא של פרטיותם וסודיותם של הפונים. במקרים בהם יש צורך בקשר עם גורמים בקהילה, הדבר נעשה רק בהסכמה מלאה ובהחלטה משותפת עם הפונים.
  • חשוב לנו מאוד לשמוע את חוות דעתכם ותחושותיכם אודות המענה אותו אתם מקבלים באמירים - כאן תמצאו אוזן קשבת.
  • באמירים אנו עובדים עם כל 'הנשמה' מתוך אנושיות, אכפתיות ומסירות רבה/
  • פרטים ליצירת קשר: מרכז "רננים", ת.ד 11407, מכבים 71908, טלפון: 08-9265086, פקס: 08-9716152 http://mercaz-amirim.co.il/

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת נאוה סלור

    מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152141 צפיות
    הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

    מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151944 צפיות
    אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

    מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151996 צפיות
    בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

    מאת: נאוה סלורהורות19/03/151268 צפיות
    ביטחון עצמי והערכה עצמית בקרב ילדים הוא נושא מדובר מאוד, והעיסוק בו מצד אנשי מקצוע בתחום החינוך והטיפול הוא רב. להתייחס לילד באופן אישי, לפי יכולתו ובהתאם לצרכיו, לעודד את הילד לטפח את הצדדים החזקים שלו, לפרגן לו על הצלחותיו, לתת לו להיות עצמאי ולאפשר לו להרגיש מועיל- ההורה הממוצע יודע לצטט, אולי אפילו מתוך שינה, את הפעולות הדרושות כדי לתרום לביטחון העצמי של הילד שלו. אנחנו רוצים ברשותכם, הפעם, "לתקוף" את הנושא מנקודת מבט קצת אחרת, בתקווה לעורר מחשבה ולתת השראה.

    מאת: נאוה סלורהורות02/03/151193 צפיות
    כהורים, אנחנו יודעים שלא טוב שהילד ישמור בבטן, וברור לנו מדוע חשוב שהוא ידבר איתנו. לכן, מאז שהיה זאטוט, הסברנו לו מדוע ראוי שישתף אותנו במה שמטריד אותו, שאלנו אותו איך היה בגן ופתחנו צוהר שיאפשר לו לספר ולהיפתח. אבל למרות זאת, משום מה, כאשר אנחנו מרגישים שעובר עליו משהו, אנחנו לא מצליחים "להגיע" אליו ולגעת בו. סיפורם של דפנה וברק (השמות בדויים), שהגיעו להדרכת הורים בנושא, עשוי לשפוך אור על מה שקרה בדרך, שיצר פער בין מה שהתכוונתם ליצור בבית, לבין מה שקורה בפועל.

    מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152853 צפיות
    מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

    מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152026 צפיות
    מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

    מאמרים נוספים בנושא הורות

    מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214393 צפיות
    החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

    מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204943 צפיות
    מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

    מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/205008 צפיות
    הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

    מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201561 צפיות
    ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

    מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201549 צפיות
    סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

    מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201610 צפיות
    אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

    מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201724 צפיות
    איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica