הצבת גבולות לילדים??? ברור שכן!!!
מאיה ברש
מחקרים חינוכיים רבים נעשו ונעשים ומדווחים באופן גורף כי אלימות בילדות
מצביעה ומזהירה מפני גורם סיכון לאלימות בבגרות ולאימוץ התנהגות שאינה נשלטת ומקובלת על ידי נורמות התנהגויות מקובלות חברתיות.
הגיל הרך הינו הגיל בו מתעצבת אישיותו של הילד באספקטים רבים ומגוונים
.מהחלק הפיזיולוגי - השפתי/לשוני - בחלק הריגשי - והחלק המוסרי שבאישיותו
אשר אחראי על נתיב ההתנהגות על פי הנורמות המוסריות.
התערבות (במידת הצורך) בגיל זה מאפשרת הפנמה של גבולות כשהתוצאה היא מניעת אלימות
הן ברמה המיידית והן בעתיד הילד.
הורים - אנשי חינוך - מורים, גננות , לעיתים כל כך קרובות מוצאים עצמם חשופים ובודדים
וחסרי סמכות אל מול הקצנה והחרפה בבעיות התנהגות אלימה וחסרת גבולות בבתי ספר. והמתסכל ביותר שתופעות אילו מצויות יותר ויותר בגנים ובגילאים צעירים ביותר .
איפה נמצאת הסמכות ההורית? היכן נמצאת הסמכות של "המורה של פעם" ?
הרשת החברתית והמשפחתית שתמכה בעבר בהורים לילדים צעירים השתנתה ונעלמה.
המשפחה הגרעינית התפרקה והמבנה שונה. יש התרחקות. ישנם אילוצים חברתיים..כלכליים..גאוגרפיים. וההורים מוצאים עצמם מג'אנגלים בין כולם ומנסים לרצות ולהיות סימולטניים בכל החזיתות. זה כמובן גובהה מחיר עצום בהרבה אספקטים.
כך הופך התפקיד ההורי היום כמורכב. קשה ולא פעם למטיש.
כל הגורמים הובילו לאיבוד שליטה וקריסת הסמכות ההורים וזה ממשיך הלאה למערכות ומסגרות לימוד מהגנים - בתי ספר וממשיך להתנהגות הנהג על הכביש.
העבודה עם "עקרונות הסמכות החדשה" מביאה כלים אפקטיביים ופרקטים במפגשים קצרי מועד כלומר מוגדרים במספר פגישות אינטנסיביות. ממוקדות ומסייעים להורים להתמודד ,
לחזק את הסמכות ההורית ובאופן זה ליצור ולהביא שיפור במערכת היחסים בין ההורה לילד ,
לצמצם משמעותית בעיות התנהגותיות של ילדים ומערכות יחסים מסלימות
הן בבית והן בתוך מסגרות לימודיות...
מאיה ברש
ייעוץ והנחיה בשיטת "סמכות הורית חדשה"
מיינדפולנס - תת מודע - אוטוסוגסטיה
Mayush.bar@gmail.com
0528-365990