"מפרסמים ב Google נהנים מרמה גבוהה מאוד של שליטה על העלויות. באפשרותם להגדיר תקציב יומי מרבי שהם מוכנים לשלם עבור הפרסום ב Google Adwords והמערכת לעולם לא תחרוג מערכים אלו". (מרכז הדרכה Google)
לנוחיותו של המפרסם ניתן להתחיל את הפרסום בקנה מידה קטן יותר מבחינה תקציבית ולאחר מכן להגדיל בהתאמה את התקציב כדי להשיג החזר השקעה גבוה מבלי להיכנס לעלויות גבוהות מידי.
נהדר, אז עכשיו הבנו שאנחנו יכולים לפרסם בעשרות אלפי שקלים או רק בכמה מאות שקלים בחודש בלבד בהתאם לנוחות שלנו. אך אילו תוצאות נוכל לקבל עבור כל תקציב?
חשוב להבין, בפרסום אנו משלמים עבור החשיפה שהמסרים שלנו מקבלים. ככל שנהיה מוכנים לשלם יותר כך נוכל לקבל יותר חשיפה למוצר/שירות שאנחנו מעוניינים למכור. תקציב בגובה מסוים אכן יאפשר למודעות להופיע אך הן לא בהכרח יופיעו כל היום – לתקציב יש השפעה על כמות הקליקים שמודעה יכולה לקבל. במילים אחרות, התקציב היומי קובע את תדירות הופעת המודעה, במידה והתקציב לא מאפשר 100% חשיפה, המודעות יופיעו לסירוגין במשך היום. לצורך ההמחשה, אם התקציב היומי שלי הוא 100 ₪ ועלות לקליק היא 1 ₪ >> המודעה תוכל לקבל הופעות אשר יאפשרו פוטנציאלית 100 קליקים (נמדד לפי התדירות שגולשים לוחצים על המודעה ביחס לכמות ההופעות שהיא מקבלת), יתכן שאנחנו יכולים לקבל גם 200 קליקים ביום - אבל אותם נפסיד כי התקציב היומי לא מספיק בכדי לאפשר כמות הופעות גדולה יותר.
רבים יגידו בשלב זה – "יופי, אפשר להשקיע בלי סוף – אבל זה לא משהו שמתאים לכיס שלי!". האמירה הזו מובנת לגמרי, אך אם כבר התחלת לפרסם ואתה כבר יכול למדוד את כמות הפניות שאתה מקבל כתוצאה מתקציב מסוים – אתה יכול גם להעריך את כמות הפניות שתוכל לקבל במידה ותגדיל את התקציב.
לדוגמא:
נאמר שהתקציב היומי שלך הוא 100 ₪, סכום זה מאפשר לך לקבל חשיפה של 60%, העלות שלך לקליק היא ₪1, ואתה מקבל בממוצע 100 קליקים. מתוך כמות הקליקים אתה מקבל 20 פניות (20%) מתוכם אתה סוגר 5 עסקאות (25%) בעלות של 100 ₪ לעסקה.
הרווח היומי הוא: 5 עסקאות * 100 ₪ לעסקה, נקזז את תקציב פרסום היומי 100 ₪ ונקבל רווח של 400 ₪.
כעת, נאמר שתגדיל את התקציב הפרסומי בכדי לאפשר יותר חשיפה: נגדיל את התקציב ל – 150 ₪ >> נקבל 150 קליקים בעלות של 1 ₪ >> נקבל 30 פניות (20%) >> נסגור בממוצע 7-8 עסקאות בעלות 100 ₪ כל אחת. נקבל רווח יומי = 650 ₪!
חשוב לשים לב שאנחנו מחשבים את הרווח לאחר קיזוז התקציב הפרסומי!
לסיכום, תקציב גבוה יותר יכול להגביר את תדירות הצגת המודעה שלך, כלומר הזדמנויות נוספות לקליקים והמרות. עם זאת, הגדרת התקציב היומי לסכום מומלץ היא אופציונאלית לחלוטין. השליטה המלאה על חשבון Adwords שלך נתונה תמיד בידך. באפשרותך לשנות את התקציב היומי של מסע הפרסום שלך בהתאם לנוחיותך, ולכל סכום שיביא להחזר ההולם ביותר על ההשקעה עבורך.