אם בעבר הדרך היחידה של בעלי עסקים להגיע אל לקוחות פוטנציאליים הייתה פרסום ושיווק בעיתון או אפילו בטלוויזיה, כיום כולם עושים זאת דרך גוגל. פרסום בגוגל הוא למעשה הדרך היחידה שמבטיחה תוצאות ובזמן קצר יחסית וזאת מכמה סיבות. ראשית, האינטרנט הוא הכלי החשוב ביותר שיש היום לאדם בכל תחומי החיים. מספיק לחשוב על עצמנו כצרכנים, ועל השימוש שאנחנו עושים ברשת, על מנת למצוא את מבוקשנו, כדי להבין שרק פרסום בגוגל יכול להזניק אותנו קדימה. בנוסף, פרסום בגוגל ממקם את העסק בשורה אחת עם כל שאר העסקים בתחום. ניתן לומר בפה מלא, כי פרסום בגוגל חשוב בדיוק כמו שלט בכניסה לבית העסק, או טלפון להזמנות. ללא פרסום בגוגל לא ניתן להתקדם ולהטביע חותם בשוק המודרני, לעסקים קטנים וגדולים כאחד.
מה זה בכלל פרסום בגוגל?
פרסום בגוגל הוא למעשה דרך לקדם את אתר החברה או בית העסק במנוע החיפוש. ניתן לבקש פרסום בגוגל שנעשה בצורה ממומנת, אך ניתן גם לעשות זאת בצורה של הטמעה. את הצורה הממומנת כולנו מכירים בשם "קישורים ממומנים": זוהי למעשה השורה שנמצאת משמאל לשורת החיפוש, בה נמצאות חברות או אנשי עסקים פרטיים, אשר ביקשו לקדם עצמם. פרסום בגוגל בצורה הזו יעיל במיוחד עבור חברות גדולות ומבוססות, אשר פשוט רוצות להיות בכל מקום. המחיר של פרסום בגוגל בצורה הזו גבוה יותר מאשר קידום רגיל, וזאת בעיקר משום שהמיקום מובטח מראש ונקבע על פי רמת תשלום. כל פרסום בגוגל מתחשב במספר גורמים הכרחיים, כגון רמת החיפוש, ביטוי החיפוש והשימוש שנעשה בו. שיטה אחרת לבצע פרסום בגוגל היא באמצעות קידום האתר באופן אינטגראלי. דרך זו הפכה פופולארית מאוד בשנים האחרונות, בגלל שעסקים רבים הבינו שאי אפשר להתעלם מכוחו של האינטרנט בכל או פרסום בגוגל בפרט. אם פעם היה נהוג להזמין פרחים דרך הטלפון או באופן ישיר מהחנות, כיום כולנו בודקים באינטרנט מהי המשתלה הנוחה או הזולה ביותר – בהתאם לדרישה.
למי פרסום בגוגל טוב
היעילות של פרסום בגוגל מוכחת בקרב כל סוגי העסקים. אתר משלוחים, לדוגמא, אשר רוצה לקדם את עצמו פונה אל פרסום בגוגל אשר יהיה רלוונטי לגביו, וכןהלאה. כל פרסום בגוגל חייב להיעשות בצורה ספציפית לעסק, שמבקשים לקדם, על מנת למקסם את התוצאות בצורה הטובה ביותר.
למרות שקשה להתרגל לעובדה, שעל ידי פרסום בגוגל ניתן להגיע אל כל סוגי האוכלוסייה, העובדות בשטח מצביעות על המגמה הזו בדיוק. חשוב לזכור, כי פרסום בגוגל הוא רק אלמנט אחד משלל המרכיבים, שבאמצעותם ניתן לשפר את השימוש באינטרנט, אך הוא ללא ספק מהחשובים שבהם. ביצוע נכון של פרסום בגוגל יכול לחסוך עלויות רבות, ולגרום לשינוי תפיסה משמעותי אצל קהל הצרכנים, ולכן הוא חשוב כל כך.