העלית אתר - יופי מה עכשיו?
השקעת הרבה – איך תחזיר (ROI)? יש להכין תוכנית שיווק באינטרנט!
תוכנית שיווק באינטרנט לאתר מורכבת מ:
- שיווק באינטרנט באמצעות קידום האתר (SEO)
- קידום האתר בערוצים לא מקוונים.
- פרסום ברשת
- מנגנון ניוזלטר
SEO – Search Engine Optimization
אפשר לשווק את האתר באחת מ 2 הדרכים הבאות:
- שיווק באינטרנט לא אורגאני – קישורים ממומנים. ראשית, מחליטים מה הם האינדקסים או מנועי החיפוש הרלבנטיים עבור שיווק באינטרנט של האתר שלכם. אם מדובר באתר גלובלי, הרי סביר להניח, כי מדובר על שיווק באינטרנט של אתר באנגלית – ולכן כול מנועי החיפוש רלבנטיים. אם מדובר באתר בעברית – הרי מדובר בשיווק באינטרנט בעברית, שעבורו רלבנטיים רק מנועי חיפוש תומכי עברית כמו גוגל. עכשיו מחליטים על מילים או מחרוזות של מילים, אשר עבור הקלדתם במנוע החיפוש אתם מבקשים שהאתר שלכם יופיע כקישור (ממומן). עבור התשלום למנוע או האינדקס קיבלתם יתרון מיד של שיווק באינטרנט – הופעה ברשימת הקישורים הממונים לאותו ביטוי חיפוש. החיסרון היחסי של שיווק באינטרנט מסוג זה – תשלום קבוע לאורך זמן.
- שיווק אורגאני באינטרנט - ביצוע אופטימיזציה של תוצאות החיפוש במקרה זה מדובר על שיווק באינטרנט בו קידום הקישור לאתר נעשה ברשימה הטבעית של תוצאות החיפוש. שיטה זו מכוונת בעיקר למנוע החיפוש של גוגל (המוביל בעולם). ה"עכביש" של גוגל מדרג אתרים עפ"י מידת הרלבנטיות של האתר למחרוזות הקידום. בבסיס השיטה של שיווק באינטרנט זו, עומד העיקרון שמילות החיפוש הרלבנטיות יופיעו כמה שיותר באתר.
קידום האתר בערוצים לא מקוונים (שלא דרך האינטרנט)
תוכנית שיווק באינטרנט כוללת גם ערוצים שהם מחוץ לאינטרנט ... נשמע מוזר, לא? לא זה כלל לא מוזר. יש לציין את כתובת האתר בכול פרסום של החברה או הארגון. יש לציין זאת בחלק מכלל פרטי העסק בכול כרטיסי הביקור, ניירות המכתבים ועוד...
שיווק באינטרנט של האתר באמצעות פרסום ברשת
שיווק באינטרנט של האתר שלכם יתוכנן במסגרת פרסום פעיל (אינטר-אקטיבי) באינטרנט. זאת באמצעות באנרים ופרסומות מתפרצות בפורטלים ואתרים מובילים (כמו Ynet, למשל). שיווק באינטרנט של האתר צריך להיות בהתאם לקו המנחה של אסטרטגיית הפרסום, בכלל. שיווק באינטרנט צריך לשדר לגולש מסרים עקביים עם המסרים שמועברים אליו בערוצי השיווק האחרים – כי הרי לא כול הגולשים חיים באינטרנט 24 שעות (חוץ מכמה ...). שיווק באינטרנט יכול להיות יצירתי ביותר ומושך את הגולש וכול זה בעלויות נמוכות – יחסית – לערוצי שיווק אחרים.
דיוור אלקטרוני – Newsletter
זהו אמצעי מצוין שמשלים תוכנית שיווק באינטרנט של כול אתר. הוא יכול להביא לכניסות רבות יותר לאתר שלכם וליצור מערכת יחסים עם הלקוח, שמשלימה שיווק באינטרנט או שיווק בערוצים קונבנציונאליים. בניגוד לאמצעי שיווק באינטרנט אחרים, עדיף שהתוכן יכלול מידע פרסומי מועט ככול האפשר. רצוי כי יהיה בו מידע חשוב עבור הלקוח . חשוב שערוץ זה יספק ללקוח 3 אפשרויות חשובות של: קבלת הסכמתו, יכולתו להיגרע מהרשימה בכול עת, ו(כאמור) מתן תוכן בעל ערך. אומנם ייצור ניוזלטר על בסיס קבוע גוזל משאבים אבל הוא כלי שיווק משלים – טוב מאוד – לערוצי שיווק באינטרנט האחרים.