פרסום באינטרנט משמעו לרכוש שטחי פרסום או קידום האתר בתשלום. בעולם של פרסום באינטרנט ישנם כללים וערוצים שונים מאשר בפרסום הרגיל. כאשר אנחנו עושים פרסום באינטרנט ניתנת לנו אפשרות למדוד את יעילותו של פרסום באינטרנט CPR, CPS וכלה ב- ROI וניתנת לנו אפשרות לפילוח שבו פרסום באינטרנט מגיע לגולש – דרך מנוע החיפוש, למשל – בדיוק מתי שהוא מבקש לבצע קנייה.
מנועי חיפוש קטגוריאליים
בארץ, לדוגמא, קיימים מספר מנועי חיפוש מסוג זה דוגמת: MSN ישראל ,YNET, וואלה, נענע , START , תפוז, ועוד. בדר"כ, לכל מנוע חיפוש כזה יש קהל עם נתוני פילוח שונים וייחודיים לו. פרסום ברשת האינטרנט בערוצים אלו – במידה וייעשה נכון - יתאים את שטחיו של הפרסום באינטרנט לקהל היעד המבוקש.
דיוור אלקטרוני
פרסום באינטרנט באמצעות דואר אלקטרוני הינו ערוץ יעיל וממוקד. אם פרסום כזה נעשה בצורה לא אגרסיבית להבדיל מספאם ומופנה לקהל יעד מוגדר, כמו מועדון לקוחות, אזי אנחנו יכולים להעביר מידע, אשר יסייע לקידום קמפיין פרסום ברשת האינטרנט שלנו. מומלץ ליישם ערוץ זה של פרסום באינטרנט דרך מפרסם מורשה מפרסם ששולח לרשימת תפוצה שמודעת להכללתה ומוכנה לקבל הודעות. כך, נמנע מתגובת ריאקציה לערוץ זה ונמנע מעבירה על החוק.
פורטלים
זהו ערוץ משמעותי של פרסום באינטרנט.
הכוונה היא לאתרים המתמחים בתחום מסוים, כמו ONE לספורט, יד שנייה למסחר ועוד.
לאתרים כאלו גולשים אנשים, שמבקשים תכנים בתחומים מסוימים, ולכן מבחינת פילוח מדובר בפרסום באינטרנט לפלחי קהל יעד מוגדרים.
רכישת שטחי פרסום עבור באנרים, מודעות מתפרצות בדפים שונים בפורטל – מבטיחה החזר טוב על ההשקעה מובן, שזה תלוי במיקום, בגודל ובאיכות המודעה.
גוגל
איך אפשר בלי לסיים עם האמצעי של פרסום באינטרנט – Adword. אין ספק, שזהו ערוץ מוביל של פרסום ברשת האינטרנט.
התשלום הנהוג עבור ערוץ זה של פרסום באינטרנט הינו עבור כול הקלקה - Pay Per Click - PPC. היתרון הבולט של פרסום אתר בתמחור PPC, הינו המיידיות והזמינות. ניתן להעלות לאוויר קמפיין פרסום בגוגל באופן מידי כמעט. המודעות, שהינן טקסטואליות, מוצגות מעל או לצד תוצאות החיפוש הטבעיות. עבור פרסום באינטרנט בתקציב מוגבל שזה נחלת מרבית המפרסמים המטרה היא לקבל מקסימום קליקים עבור מחיר מינימאלי.
יתרון נוסף של פרסום ברשת האינטרנט דרך אפיק מוביל זה, הינו שפע האפשרויות לניטור התקציב, אשר מאפשר לבצע בדיקה מתמדת של ביצוע מול תכנון. כך ניתנת אפשרות ל"תיקוני דרך" בקמפיין שלנו של פרסום באינטרנט.
ניתן להגיע לקמפיין יעיל של פרסום באינטרנט במספר אמצעים פשוטים:
- שימוש בכלים הידניים שמספק גוגל.
- ניטור המודעות של קמפיין פרסום באינטרנט שלנו– באמצעות הכלים הנ"ל ובאופן יומיומי.
- פרסום באינטרנט יעיל, שמתבסס על תשלום פר הקלקה, חייב ניסוח ממוקד של המודעה. אם נציין את מחיר המוצר במודעה, נבטיח כי יקליקו רק מי שמוכנים לשלם מחיר זה ולא סתם נשלם עבור הקלקה שלא תסתיים בקנייה, בגלל שהמחיר התגלה מאוחר מדי.