במאמר "מה זה ציון איכות ואיך Google מסתכלים על הקמפיין שלי?" דנו באלמנט הקרוי "ציון איכות".
הסברנו כיצד ציון איכות משפיע על עלויות הקמפיין ועל מיקום המודעות בעמודת הקישורים הממומנים.
בקצרה נזכיר את הסכמה הבאה:
על מנת שציון האיכות שלך ישתפר יש צורך במעקב מתמיד אחר הקמפיין לשיפור ביצועיי המודעות. התהליך כרוך פעמים רבות בשינוי תוכן והגדרות מסע הפרסום, שינוי עמודי נחיתה, קבוצות מודעות, עריכת רשימות מילות מפתח ומיקומים, עלויות מקסימאליות לקליק, שינוי אפשרויות מיקוד ועוד – כל זאת בכדי לאפשר לקמפיין לקבל את התוצאות הטובות ביותר במסגרת הגדרת התקציב הקיימת.
תהליך האופטימיזציה הוא תהליך מבוסס נתונים ולא תחושות בטן ואינטואיציות! בכדי להסיק את המסקנות באופן המדויק ביותר אנחנו מפעילים כלי מעקב שונים,
דוגמת Google Analytics , אשר מאפשרים לנו ללמוד את התנהגות הגולשים באתר שלך באופן ספציפי לקמפיין. הנתונים נמדדים באופן סטטיסטי ולכן חשוב מאוד אלמנט הזמן. ככל שהקמפיין פעיל זמן ארוך יותר כך מתקבלים יותר נתונים ויותר תגובות, וכך יכולת הסקת המסקנות מדויקת יותר.
יש להדגיש כי התקציב הפרסומי משפיע רבות על תהליך האופטימיזציה – כאשר התקציב נמוך ולא מאפשר די הופעות, קליקים והמרות, לא נאספים די נתונים ותהליך האופטימיזציה מתארך.לעומת זאת אם התקציב גבוה דיו, ניתן לאסוף נתונים מהר יותר (יש תעבורה גדולה יותר לאתר) ותהליך האופטימיזציה מתקצר באופן יחסי.
חשוב מאוד להיות זהירים וקפדניים בניהול הקמפיין, מכיוון ששינויים קטנים יכולים להביא לירידה משמעותית בציון האיכות, ולכן יש משמעות רבה לשימוש בגורם מקצועי לניהול הקמפיין.
מה זה אומר על התוצאות שיתקבלו (בהנחה שהתקציב הפרסומי מספק)?
בחודש הראשון הקמפיין בראשית דרכו – יתכן שיתקבלו תוצאות אך יש לקחת בחשבון שכמות העסקאות שיסגרו לא בהכרח יכסו את עלויות התקציב הפרסומי המושקע.
בחודש השני יחול שיפור וצפוי רווח באופן אשר יכסה את ההשקעה הפרסומית.
החל מהחודש השלישי ואילך, הקמפיין יציב עם ציון איכות.