ועדת מומחים מיוחדת של האיחוד האירופי בחנה, בין היתר, את המסמך של ה-OECD , אשר פורסם בחודש יולי 2013, ובו נקבעו פעולות לביצוע אשר יאפשרו למדינות למנוע תכנוני מס שונים ולהטיל מיסים על חברות האינטרנט.
וועדת המומחים סבורה כי הדרך הטובה ביותר והפרקטית להיאבק בתכנוני המס של התאגידים הבינלאומיים היא באמצעות יישום דוח BEPS של ארגון ה-OECD. לשם כך, יש לבחון מחדש את חקיקות המס הקיימות כיום במדינות החברות ולהתאימן לעידן החדש, ובכלל זה הוראות אנטי-תכנוניות בדין הפנימי כמו חקיקת חנ"ז (CFC). להרחבה בנושא חנ"ז וחמי"ז, ראו: מדריך להוראות חנ"ז (cfc) וחמי"ז, כולל המלצות לתכנון מס.
למעשה, וועדת המומחים של האיחוד האירופי הגיעה לשלוש מסקנות כלליות:
1 - אין להחיל כללי מיסוי מיוחדים על חברות אינטרנט, אלא לעשות שימוש בהוראות המיסוי הקיימים בדין הפנימי ובאמנות המס.
2 - יש לפשט את כללי המיסוי הקיימים על מנת לאפשר וודאות מס במיוחד כאשר מדובר בחברות קטנות ובינוניות.
3 - יש להימנע ממתן הטבות מס ולשמור עד כמה שניתן על ניטראליות במערכת המסים
דגש מיוחד בדו"ח המומחים הוא בנושא מחירי העברה. בהקשר זה, ועדת המומחים ממליצה לתקן את הכללים הקיימים באופן שיאפשרו למדינות להתעלם מהעברת קניין רוחני בין חברות בפרט במקרים בהם הדבר נעשה ללא תוכן עסקי וכלכלי.
בהתאם לדירקטיבת מע"מ של האיחוד האירופי (Council Directive 2006/112/EC), המס אמור להיות מוטל במדינת היעד בה מתקיימת הצריכה של המוצר או השירות. לפיכך, המקום בו מתקיימת הפעילות העסקית של הפירמה המספקת את המוצר או השירות אינו רלוונטי כלל בנושא המע"מ באיחוד האירופי.
בשונה מהמע"מ באיחוד האירופי, מס חברות מוטל בהתאם לכללי מקור (source rules), היינו המקום בו מתקיימת הפעילות העסקית, ולא במדינת היעד בה מתקיימת הצריכה של המוצר או השירות. אמנם, קיים חריג לכך במקרה שלחברה יש "מוסד קבע" במדינת היעד. האבחנה הזאת מאפשרת לתאגידים הבינלאומיים להימנע מתשלום מס במדינת היעד באמצעות יצירת מבנה עסקי נטול מוסד קבע.