ההסכם להעברת מידע בין רשות המסים בישראל ל- IRS בארצות הברית יסדיר את העברת המידע באמצעות רשות המסים הישראלית, שתקבל את המידע ממוסדות כספיים ובעיקר מהבנקים. מוסדות כספיים בישראל יעבירו לרשות המסים מידע לגבי נכסים פיננסיים המוחזקים על ידי אזרחי ארצות הברית או בעלי גרין קארד, וכן לגבי נכסים פיננסיים של חברות שמוחזקות באופן מהותי על ידי תושבים אמריקאים.
ההסכם להעברת מידע בין רשות המסים בישראל ל- IRS בארצות הברית יכלול גם את האפשרות, בהתקיים תנאים מסוימים, להעברת מידע מרשויות המס בארצות הברית לרשות המסים בישראל, אודות הכנסות של תושבי ישראל שם. ראו גם: דיווח מבנקים בישראל לרשויות המס בארה"ב
ההסכם להחלפת מידע בין רשות המסים בישראל ל- IRS בארצות הברית אמור להיות מאושר בקרוב בממשלה, ולאחר האישור ההסכם ייחתם. בכך, ישראל תצטרף למדינות נוספות אשר חתמו על הסכם דומה, ובהן דנמרק, צרפת, ספרד ויפן. מדינות רבות נוספות ובכלל זה מקלטי מס, הביעו עניין בהסכם.
ההסכם להחלפת מידע בין רשויות המסים בישראל וארצות הברית אמור להיות חלופה ליישום חוק ה-FATCA הנחשב לנוקשה ודרקוני. ההסכם צפוי לכלול גם הוראות בעניין שמירת המידע ואבטחתו וכן הוראות שיגבילו את השימוש שיוכלו רשויות המס בארה"ב לעשות במידע שיתקבל, וזאת בשל הצורך להגנה על הפרטיות.
בהתאם להסכם להחלפת מידע בין רשות המסים בישראל ל- IRS בארצות הברית, החלפת המידע בין ישראל לארצות הברית לא תהיה באותה מידה, שכן האמריקאים יעבירו מידע לישראל רק בתנאים ובמקרים מיוחדים, וזאת למרות שרשות המסים בישראל אמורה להעביר אוטומטית את כל המידע על האזרחים האמריקאים. למרות זאת, במשרד האוצר מעריכים כי חתימה על ההסכם תגדיל את הכנסות המדינה, שכן היא תקבל מידע על נכסים פיננסיים השייכים לישראלים בארה"ב.
במקביל לחתימת ההסכם להחלפת מידע בין רשויות המסים בישראל וארצות הברית, משרד האוצר יצטרך לקדם תיקוני חקיקה שיאפשרו את יישום ההסכם. במשרד האוצר מעריכים כי כדי ליישם את ההסכם להחלפת מידע בין רשויות המסים בישראל וארצות הברית נדרשת תוספת תקציב של מיליוני שקלים, וכן תוספת של כוח אדם.
להרחבה בנושא העברת מידע, ראו: העברת מידע בין מדינות - מדריך