כיצד לתמחר את מוצרי העסק? איפה הכסף כל החודש אני עובד אבל אין רווחים? איך ניתן להגדיל את רווחי העסק? אילו חלק מהשאלות שאני נתקל בהם בחיי היום יום, עסקים רבים מחפשים לפעמים את הרווחים שלהם בעסק, אך התשובה פעמיים רבות נמצאת בתמחור נכון של מוצרי העסק וחסכון בהוצאות.
רווחיות העסק מוטלת פעמים רבות על אופן ניהול כספים של העסק, לכן לצורך כך מומלץ להעזר בידי רואה חשבון מיומן אשר יוכל לסייע לכם להגדיל את רווחיות העסק. הנהלת חשבונות של העסק מתעדת את אירועי העבר של העסק ומימנה ניתן לדלות נתונים רבים אשר עשויים לסייע לכם באופן ניהול תמחור מוצרי העסק שלכם.
אז כיצד נדרש לתמחר את מוצרי העסק? עסקים רבים מעדיפים להשתמש בכלל שלאחוז מעלות המכר, אך כלל זה לא תמיד נותן תשובה ערכית מהו הרווח שלכם ממכירת המוצר. בכדי להבין מהו הרווח שלכם ממכירת המוצר נדרש להתחיל מהסוף להתחלה. למה הכוונה קודם כל נדרש להבין מהם העלויות הישירות והעקיפות במכירת המוצר, יש לציין כי לעיתים נדרש לבצע העמסה של עלויות שאינן ישירות באמצעות מפתח העמסה רלוונטי. לאחר שיחסנו את כלל ההוצאות יש לבחון מהו הרווח הרצוי המבוקש, ולאחר מכן סיכום של הסכומים עשוי לתת לנו תשובה מה המחיר הנדרש.
אילו העלויות אנו נדרשים להעמיס? עלויות ישירות ניתנות לזיהוי באופן נקל, אך לעלויות אלו נדרש להוסיף עלויות מכירה הוצאות הנהלה וכלליות, הוצאות פיתוח מוצר (אם קיים), הוצאות מימון ועוד הוצאות אשר לא יוחסו למוצר באופן ישיר. כמו כן, נשאלת השאלה מהו הרווח הנדרש אם נדרש רווח נטו לאחר מס אזי יש לגלם את הרווח ולהוסיף את רכיב המס, או שמא נדרש רווח ברוטו.
התמחיר עשוי להיות שונה מעסק לעסק, היות ולכל עסק הוצאות שונות, יתכן ואותו מוצר נמכר על ידי שני עוסקים אך לכל אחד מהם הוצאות שונות המקבלות ביטוי במכלול פרמטרים לדוגמא- עלות המכר שונה בהתאם להנחות שונות או מיקום רכישת המוצר ממקוום שונה וכדומה, הוצאות שיווק, הוצאות הנהלה וכלליות והוצאות מימון שונות. לכן כל עסק נדרש לתמחר את מוצריו בהתאם למאפייניון. קיימים עסקים רבים אשר נדרשים להתאים את רמת ההוצאות שלהם למחירי השוק כיוון שאם ימכרו במחיר גבוה לא יהיה להם כלל ביקוש. במקרה כזה נדרש לבחון את הפחתת הוצאות אותן נושאת החברה.