אחת השאלות השכיחות כיום בקרב בעלי העסקים נוגעת לצורך באתר אינטרנט חדש ומודרני. את השאלה ניתן, למעשה, לפצל לשתי שאלות, שאחת מדברת על חיוניותו של אתר אינטרנט לעסק והשנייה נוגעת לצורך באתר עדכני וחדיש. בעידן העסקי כיום, אתר אינטרנט הינו מוצר הכרחי לעסק בדיוק כמו טלפון, פקס או כתובת דואר. נוכחות אינטרנטית משמשת כפלטפורמה מובילה לחיפוש מידע. אף אם הפרסום העסקי נשען על שיווק בדרך של "מפה לאוזן" באמצעות לקוחות מרוצים או לקוחות וותיקים, עדיין קיים החשש של איבוד לקוחות קיימים במידה ותופקר הזירה האינטרנטית לטובת המתחרים, לנוכח הפופולאריות הגואה של כל אותם הטלפונים החכמים, שבאמצעותם ניתן להשתמש באינטרנט מכל מקום בכל זמן.
הרחבת מעגל הלקוחות העסקי
בעידן האינטרנטי כיום הלקוח מתאפיין בחוסר סנטימנטים, והוא גם יודע להשתמש באינטרנט ככלי לרכישה יעילה ומושכלת של מוצרים ושירותים. אתר אינטרנט המאפשר ללקוחות זמינות ונגישות לעסק במשך כל שעה משעות היממה ובכל יום בשנה, ועשוי למשוך ולהרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים החדשים, ואף לספק הכנסה גם בשעות ובימים בהם בית העסק אינו פעיל. יחד עם זאת, לשם כך נחוץ אתר אינטרנט חדיש ומודרני, המותאם לדרישות מנועי החיפוש ברשת, ומונגש לבעלי המוגבלויות על פי חוק הנגישות החדש בישראל. אתר עדכני בתכנים ובאפשרויות השימוש עשוי להוביל גם להפקת רווחים מהחיבור שבין האתר אל דף הפייסבוק, וכן מתאימות האתר לטלפונים חכמים.
דינאמיקה וקשר בלתי אמצעי עם הלקוח
לקוח המעוניין לשאול שאלה, לבקש מידע נוסף או להשאיר מסר אינו צריך עוד להיות מטורטר על ידי מערכת לניתוב שיחות טלפוניות ולהמתין למענה אנושי, בה בעת שהוא עשוי לזכות בשירות לקוחות טוב ואיכותי יותר באמצעות טפסים מקוונים. בנוסף, באמצעות המסרים, הבקשות והתגובות של הלקוחות ניתנת ההזדמנות להרגיש את השוק ולקבל מידע בנוגע להלך הרוח בתחום, מידע שקשה להשגה בדרכים אחרות, כגון שירות שאינכם מתמחים בו, ביקורת בנוגע למוצר מסוים וכדומה. יחד עם זאת, במידה ואתר האינטרנט אינו מעניק ללקוח הפוטנציאלי את ההרגשה שהוא הגיע אל עסק עדכני, דינאמי, חי ונושם, הוא עלול לסגת מכוונותיו, ולחפש את מבוקשו בקרב המתחרים בו במקום.
ניצולה של הזירה האינטרנטית לטובת בית העסק
במידה ויש לבית העסק הצעה שיווקית מעניינת, ממלאי מוצרים ממנו הוא מעוניין להיפטר, שירות חדש להציע או שינויים ועדכונים של בית העסק, אתר האינטרנט הוא המקום האופטימאלי לעדכון הלקוחות באופן חינמי. הדבר יחסוך לעסק את עלות ההדפסה והדיוור, ומעניק לבעל העסק את היכולת לספק מידע מקיף יותר וללא מגבלות ללקוחות השונים. האינטרנט מאפשר חדירה אל שווקים חדשים בעלי קהל גלובלי, למכור מוצרים ולספק את המוצר באמצעות קנייה מאובטחת באינטרנט בדרך חסכונית ויעילה, ואף לשמש ככלי נפלא לגיוס עובדים. אתר אינטרנט זול ויעיל הרבה יותר מעלוני פרסום, פליירים, הדפסת מודעה בעיתונות או קידום טלפוני, הוא מספק זמינות אל הלקוח 24\7\365 הוא מעניק בידול מייתר המתחרים, וחושף את העסק לפלח שוק אליו העסק לא היה מצליח לחדור בכלי קידום אחרים.
המאמר נכתב על ידי נט-בוטיק, המתמחה במתן שרותי בנייה, אחסון ופרסום איכותיים באינטרנט במחירי ביצוע נמוכים. השירות כולל שירותי תוכן, מיתוג, גראפיקה, ואחסון לעסקים בינוניים וקטנים.