נתחיל את המאמר עם דגש חשוב אשר בדר"כ נוטה להיבלע בשטף ההתלהבות הגואה
מהיכולות שמציע הכלי (המעולה!) Google Adwords : Google הוא גוף עסקי.
המטרה שלו היא לשמר את המיתוג שלו כמנוע החיפוש הטוב בעולם, כלומר לספק לגולש המחפש אינפורמציה את התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתת חיפוש שלו.
שטח הפרסום של Google הנקרא "קישורים ממומנים" מספק גם הוא החזר תוצאות עבור שאילתות חיפוש השונות.
מכיוון שהמצאות תחת קטגוריה זו מצריכה תשלום, ניתן לחשוב כי זהו המשתנה היחיד אשר קובע את המיקום של המודעה שלי (גבוה או נמוך בעמודת הקישורים הממומנים או אפילו בשורת הזהב). אך לא כך הדבר, למעשה קיימת חשיבות מרובה לרלוונטיות של קמפיין מסוים לשאילתת החיפוש.
לצורך ההמחשה, נאמר שאנחנו מפרסמים "מאווררים תעשייתיים".
מתוך מחשבה שהמוצר שלנו יכול להתאים לאולמות אירועים – נוסיף לקמפיין שלנו את הביטוי "אולמות אירועים". בסיטואציה הנתונה, גולש אשר הקליד את שאילתת החיפוש "אולמות אירועים" (וככל הנראה מחפש אולם אירועים לאירוע) מקבל בין שאר התוצאה גם את התוצאה שלנו "מאווררים תעשייתיים". כמובן, שהמודעה שלנו במרבית המקרים אינה רלוונטית לגולש.
מסיבה זו, Google הכניסו אלמנט נוסף המשמש לקביעת המיקום של המודעה. אלמנט זה נקרא "ציון איכות" והוא מודד את הרלוונטיות של כל אחת ממילות המפתח בקמפיין אל מול טקסט המודעה, שיעור הקליקים שהמודעה מקבלת עבור מילת מפתח מסוימת, היסטוריית החשבון (ומסיבה זו חשוב שהחשבון יהיה בנוי באופן מקצועי), איכות דפי הנחיתה וגורמים אחרים של רלוונטיות. ככל שהקשר בין הקמפיין (על כל מרכיביו) לשאילתת חיפוש מסוימת גבוה יותר כך ציון האיכות גבוה יותר. ככל שציון האיכות שלך גבוה יותר, כך העלויות שלך נמוכות יותר ומיקום המודעה שלך טוב יותר.
כפי שהסברנו קודם, ל Google חשוב לשמר את עצמם כמנוע החיפוש הטוב בעולם ולכן במכרז המפרסמים על שאילתת חיפוש נתונה מחושבים שני הפרמטרים יחד: עלות שמפרסם מוכן לשלם לקליק + ציון האיכות שלו. מפרסם רלוונטי יותר לשאילתת החיפוש (בעל ציון איכות גבוה יותר) יוכל לשלם פחות כדי להופיע במיקום גבוה. לעומת זאת, מפרסם פחות רלוונטי (בעל ציון איכות נמוך) יאלץ לשלם יותר כדי להופיע באותו מיקום. ובהמשך לדוגמא: בעל אתר "מאווררים תעשייתיים" ישלם יותר לקליק כדי להופיע בעמוד הראשון עבור שאילתת החיפוש "אולם אירועים" מאשר בעל אתר "אולם אירועים –palacio". כך Google מיטיבה גם עם המפרסמים וגם עם המשתמשים.
במשך הזמן בו הקמפיין פעיל, נאספים נתונים סטטיסטיים לגבי הפרמטרים השונים ומחושב ציון איכות. במידה והקמפיין בנוי כהלכה, ציון האיכות יעלה ובמשך הזמן יוזיל עבור המפרסם את העלויות לקליק עבור הביטויים השונים בקמפיין.