לרושם הראשוני של האתר על הלקוח יש חשיבות רבה. לרשותנו עומדות שניות ספורות בלבד
ליצירת עניין ברמה מספקת כדי לייצר לקוח פוטנציאלי אשר יבצע את הפעולה אותה הגדרנו כמטרה.
(ירכוש מוצר/ישאיר פרטים ליצירת קשר / ירשם לניוזלטר).
נחשוב על הגולש – גולש מקליד מילות חיפוש שונות במנוע החיפוש במטרה ספציפית,
לדוגמא: רכישת מצלמת אולימפוס. ממגוון התוצאות השונות הלקוח מגיע לאחת משתי האפשרויות הבאות:
1. דף הבית של אתר קניות גדול המציע בין השאר מצלמות אולימפוס.
הגולש צריך להגיע לקטגוריה של מצלמות ושם לחפש מצלמות אולימפוס.
2. דף נחיתה ספציפי המכיל מידע ממוקד על מצלמות אולימפוס בלבד וקורא לרכוש את המוצר עוד היום!
אם כך, כיצד נבנה עבורך דף נחיתה טוב?
- מיקוד – כפי שהסברנו קודם, הלקוח צריך להחליט בתוך שניות אם דף הנחיתה רלוונטי עבורו או לא.
המלל באתר צריך לעסוק בסיבה המקורית בגינה הגיע הלקוח לדף הנחיתה בלבד.
מידע לא רלוונטי יסונן ע"י הלקוח ולכן חשוב שהדף יהיה מותאם לצרכי הלקוח.
נדאג שאורך המלל יהיה כזה שיאפשר סריקה מהירה ולא יעלה על מספר שורות (פסקה).
- כותרות ומסרים ברורים – אלו יעוררו תשומת לב ויפנו אל הצורך של הלקוח.
נמנע ממסרים לא ברורים או מבלבלים.
- נכלול קריאה לפעולה – נוסח "קנה", "הזמן", "הרשם", "רכוש". אלו יעודדו את הלקוח לבצע פעולה אותה נגדיר כמטרה.
- בניית אמון – נספר מעט עליכם ועל העסק שלכם. מי הגורם שעומד מאחורי דף הנחיתה?
האמון יאפשר לגולש להשאיר את פרטיו מתוך תחושת בטחון.
- נוסיף טופס מעוצב ליצירת קשר ופרטים ליצירת קשר איתכם. הטופס ליצירת קשר לא צריך לכלול שדות רבים. אין צורך להוסיף Captcha (רצף אותיות ומספרים שמטרתו להבטיח שהתשובה אינה מופקת באמצעות מחשב), וכדאי שלא להגדיר שדות כשדות חובה (הדבר עלול להרתיע לקוחות רבים).
- אורך הדף – צריך להיות קצר, פחות או יותר כזה הנכנס במסך מחשב סטנדרטי. לא נמליץ על אורך דף אשר יצריך גלילה של העמוד.
- אין להוסיף בדף הנחיתה באנרים, קישורים לאתרים לא רלוונטיים – אלו כאמור יעודדו נטישה. דף הנחיתה כולו צריך להיות בנוי באופן אשר ישרת את המטרה הממוקדת אותה הגדרתם – לרכוש את המוצר שלכם/ להשאיר פרטים / להירשם לניוזלטר.. (ולא עידוד מכירות באתר שותף)