בניגוד לעיצוב פריט ייחודי, ואף חד פעמי לפעמים, עיצוב תעשייתי הוא למעשה תחום העוסק בעיצוב פריטים וחפצים המיועדים להיות מיוצרים לציבור הרחב, וכשמו כן הוא, באופן תעשייתי.
נשמע פשוט נכון? מה הבעיה לעצב איזה כיסא או שולחן לשימוש המוני? אבל הדבר המיוחד בתחום זה הוא היכולת להתעלות על עצמך בכל עיצוב מחדש, ולהצליח להיות כמו שיותר מקורי בעיצוב שלך.
התהליך המורכב מתחיל ממחשבה על הפריט עצמו. מה אני רוצה לייצר שיהיה בו שימוש להמונים? מי הוא קהל היעד שלי? האם לקהל היעד שלי יש את היכולת לרכוש את הפריט? האם זה משהו שהוא ישתמש בו ביום יום או באופן חד פעמי?
אחת מהנקודות הראשונות שיש לחשוב עליהן בתהליך של עיצוב תעשייתי היא נושא הפרקטיות. חשוב מאוד שהפריט יהיה קודם כל פרקטי, כי זה הרי נחמד מאוד לייצר כיסא מהמם ביופיו, אך בעל רגליים לא יציבות למשל, או כל פרט עיצובי אחר שעלול לפגוע בתפקיד המיועד של הפריט.
לאחר מכן אנחנו חושבים כיצד אנחנו רוצים לעצב את הפריט, מה ניתן להוסיף לו ומה לא, זה המקום לתת לרעיונות לזרום, ולראות היכן הם יסתיימו.
לאחר שבחרנו כיצד נרצה לעצב את הפריט, השלב הבא בתהליך עיצוב תעשייתי, מתמקד בתכנון הטכני של הפריט. כיצד נוכל לעצב אותו בצורה שאנחנו מדמיינים בראשנו, באילו חומרים כדאי יותר וכדאי פחות להשתמש, באילו מכשירים טכנולוגים ניתן לבצע את התהליך הרצוי, וכמובן אין להתעלם מגורם שלו השפעה אדירה, הגורם הכלכלי. חשוב להגדיר לעצמי סכום כסף כמגבלה, שכן בייחוד בתור אדם צעיר ומתחיל בתחום עיצוב תעשייתי, יש מגבלה כלכלית מסוימת. לכן חשוב מאוד להקפיד לפקח ולשים לב ביתר זהירות על כל ההוצאות במהלך הפרויקט.
לאחר ייצור ראשוני של הפריט, הגענו לשלב בעיצוב תעשייתי שבו הפריט יוצא למעשה לייצור המוני. בדרך כלל הדבר נעשה במפעל שמייצר דברים נוספים, ואנחנו למעשה שוכרים את שירותיו ואת המכשור הטכנולוגי שברשותו. בשלב זה חשוב מאוד להקפיד על רמת ייצור גבוהה, לפקח ולבקר את הייצור הבטיחותי וחסר הפגמים של המוצר.
השלב האחרון בעיצוב תעשייתי מתמקד בתחום אחר לחלוטין - הפצה, שיווק ומכירה.