תחום העיצוב הקמעונאי הנו תחום חדש יחסית, המשתייך לקטגוריה של עיצוב חנויות. תחום זה מטפל באותם אספקטים של עיצוב המשפיעים על התנהגות הצרכנים בחנויות ובנקודות מכירה. רוב החומר המצוי בנושא זה הגיע בעיקרו מארצות הברית, שם התפתח תחום זה בשלושים השנים האחרונות, בעיקר על ידי ענקי הקמעונאות של ארצות הברית. על ידי שימוש בעיצוב, ניתן להשפיע באופנים שונים על הדרך בה חווה הלקוח את הנקודה. העיצוב, מטבע היותו תחום הפונה אל רבדים שונים בתחום החוויה, יכול לשמש להעברת מסרים גם באופן בלתי מודע. מחקרים הוכיחו שההשקעה על עיצוב החנויות משפיעה על אופן כניסתם של הלקוחות ועל אופן הקנייה שלהם ומצביעה על אופייה של החנות ואילו לקוחות יכנסו.
כאשר אנו עומדים בפני בניה או שיפוץ של הבית כדאי לנו לזכור שהיום הקשר בין אדריכלות ועיצוב פנים הולך ומתחזק. על אף ההוצאה הכספית הגדלה, רצוי לעשות מאמץ ולשכור אנשי מקצוע בשני התחומים על מנת להגיע לתוצאות שבאמת נהיה מרוצים מהן. עם השנים אנשי אדריכלים בחיפה הבינו את הקשר בין אדריכלות לעיצוב פנים והשכילו לנסו לבנות מערך עובדים שייתן ללקוח פתרונות בשני התחומים. אנשים היום הרבה יותר מודעים לחשיבות של תכנון מקצועי ואיכותי של הבניה וגם לחשיבות של עין מקצועית שתנחה בתחום עיצוב הפנים של הבית. אדריכלים בחיפה עושים את רוב המאמצים בשביל שהלקוחות שלהם יהיו מרוצים, מוכנים ובטוחים בביתם. עבור על אחד מאתנו הבית הוא המקום הנעים והחם שאדם צריך בשביל להקים ובו הוא מעביר את הרגעים הטובים בחייו ובחיי משפחתו.
הקונספט שבו עיצוב משרדים ובמיוחד אדריכלים יכול להוות השראה להרבה פאות של עיצובים, וזאת החל מהצבעים המיוחדים, סוגי חומרי הגלם, הרצון לשדר פשטות או שמא יוקרה, חשוב להשתמש בחומרי גלם יקרים כאשר רוצים לשדר יוקרה, אך ברגע שפונים לקהל שאינו מחפש יוקרה, אלא הוזלת מחירים ונוחות ניתן להשתמש בחומרי גלם זולים יותר ופשוטים יותר, כל זאת על מנת לשדר את המטרה שאפשר להשתמש בהנחיית עיצוב משרדים עבור כל עסק או בכל מקום, ולהדגיש את הסגנון של העסק. המון אנשים משתמשים בעיצוב למשרד על מנת להרגיש יותר נוחות וביתיות גם כשהם לא נמצאים בבית אלא במשרד וכך להרגיש טוב עם עצמם ומקום העבודה שלהם.