עיצוב חנויות הוא האפקט שמקבלים כשמסתכלים על חלון הראווה של החנות, ואז התעצמותו עם הצעד הראשון שבכניסה לחנות. אותו צעד קובע אם ניכנס לחנות או שנסתובב ונחזור בחזרה לאיפה שהיינו. אם כן, הרושם הראשוני מתחיל עוד מחוץ לחנות, לכן השטח שמסביב לדלת החנות וסביבתה צריך להיות נקי ומטופח. ניתן להוסיף עציצים, אביזרי תפאורה או מתקנים, בהתאם כמובן לסוג החנות וקהל היעד. חלון הראווה הוא זה שמשדר ללקוחות מהו אופייה של החנות והגורם המכריע בהחלטת הלקוחות אם הם רוצים להיכנס לתוכה או לא. עיצוב חנויות שם דגש במיוחד על חלון הראווה של החנות, נופה החיצוני ומשיכת העין של הלקוח. הצבת מוביילים בחלון הראווה ובתוך החנות עצמה יכולים להוסיף עושר רב לנוף של החנות, דבר שימשוך את עיניהם של האנשים ובסופו של דבר גם את כספם.
כיום, ניתן למצוא המלצות רבות על אדריכלים בחיפה ברחבי האינטרנט ולמצוא אינספור אדריכלים שפרוסים ברחבי הארץ. אותם אדריכלים בחיפה יכולים לפרסם את עצמם באתר אישי שמפרט את עבודתם, החזון שלהם וכן הלאה, או לחלופין בפורטלים למיניהם שאחראים על דירוג ואסיפה של חוות דעת על האדריכל. חוות הדעת הנאספות יוצרות שקלול מספרי שמקל עלינו בסינון הראשוני של האדריכלים ומציאת האחד שמתאים לנו בסופו של יום. אין ספק שהאינטרנט זו הדרך הפשוטה והקלה ביותר בימינו וגם היעילה ביותר, אך ניתן לעיין גם בעיתונים, דפי זהב ומודעות ברחבי העיר בכדי למצוא אדריכל שיתאים לנו ויספק לנו את מירב העבודה הרצויה לנו ויתאים לתקציב שלנו.
לאחר הקדשת פרק זמן נאות למחשבה על אופיו העתידני של החלל והמסר שאנו מעוניינים שהוא ישדר, יש לקבוע פגישה עם מעצב פנים שיסייע לנו ליצור את התדמית הרצויה למשרד. עיצוב משרדים נותן לנו את האפשרות ליצור תדמית למשרד אך זה תהליך שלם, שמורכב מעבודת המעצב עם הלקוח, על מנת להתאים את העיצוב באופן מדויק לצרכים שלו. על מעצב הפנים להבין את כל צרכיו של הלקוח ולנסות לבחור עיצוב משרדים מתאים ככל האפשר, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. למעשה, מעצב טובה נבחן ביכולתו להבין את הלקוח באספקטים שונים תוך שקלול המידע וניסיון להביאו לשלמות. בחירתו של מעצב פנים, שיהיה ער לכלל הצרכים של הלקוח, היא אחד המפתחות להצלחתו של תהליך יצירת התדמית למשרד.