מיתוג הוא כלי חשוב אשר מסייע להצלחת העסק שלך ומאפשר לעסק שלך להגיע גבוה בתודעה הציבורית ולהפוך למוכר ומזוהה. הדרך הבטוחה להצלחה במיתוג טוב היא לשכור את שירותיה של חברת מיתוג עסקי מקצועית שתוכל לבנות תהליך מיתוג טוב, יעיל ומקצועי. ישנם כמה אלמנטים חשובים במיוחד שעומדים בבסיס של כל תהליך מיתוג עסקי מוצלח.
שלבים מרכזיים בתהליך מיתוג עסקי
אחד השלבים החשובים ביותר בבניית תהליך מיתוג הוא עיצוב לוגו לחברה. הלוגו חייב להיות קשור לאופי של העסק שלך והוא חייב להיות מורכב מאלמנטים ציוריים או סמלים קליטים אשר ניתן לזכור אותם לאורך זמן. לוגו טוב הוא כזה שכאשר מציירים אותו ניתן להבין מהו העסק, ומה המהות שלו גם בלי לרשום את שמו ואת הסלוגן. חשוב להיעזר בסטודיו לעיצוב אשר יעזור בבחירת לוגו איכותי וטוב ויאפשר לך לרכז את יתרונות הארגון במעטפת אחת מוצלחת שפוגעת במטרה בצורה הטובה ביותר. עלינו לזכור שהלוגו ישמש אותנו לא רק בתחום הפרסום החיצוני, אלא גם בכל מקום בעסק, מהשלט על הדלת וכלה במוצרים המשרדיים כמו נייר מכתבים, מעטפות ועוד.
שלב חשוב נוסף הוא יצירת סלוגן לעסק. כל אחד היה רוצה ששם העסק שלו יהיה כל כך קליט עד שיתנגן שוב ושוב בציבור ויהווה הוכחה לקיומו בתודעה. המטרה היא לבחור סלוגן שישמע טוב לאוזן וייקלט בצורה טובה. סלוגן צריך להיות קצר, קליט ופשוט, בעצם צירוף מילים או משפט קצר שמתאר את יתרונות הארגון בצורה ברורה ומייחד אותו ממתחריו. כדאי מאוד להשקיע בתוכן ובבחירה על מנת להגיע לכמה שיותר אוזניים שיקלטו אותו.אלמנט מרכזי נוסף בתהליך מיתוג הוא אתר אינטרנט עסקי אשר ישפוך עוד קצת אור על מהות הארגון והשרותים הניתנים בו. אתר אינטרנט חייב להיבנות בצורה מקצועית על ידי חברה מקצועית ומעוצב על ידי סטודיו המתמחה בעיצוב אתרים. ככל שהאתר יהיה צבעוני יותר ומושקע יותר, כך יהיה נגיש יותר ויוביל לכניסות רבות יותר. כמובן שכדאי גם לעשות קידום אתרים לאתר על מנת להעלות אותו בדירוג התוצאות ולחשוף יותר אנשים לעסק.
חשוב לבצע בדיקה באמצעות קבוצת מיקוד
מעבר לבדיקות של בעלי החברה, עובדיה ומשרד העיצוב הנבחר, חשוב מאוד לבדוק את האלמנטים הנבחרים על צרכנית אמיתיים, לפני שמחליטים באופן סופי. הכוונה היא לקיום של קבוצת מיקוד שתיחשף לתוצרים החדשים שנבחרו ותצביע מה דעתה. כך נוכל לקבל פידבק אמין ביותר מאנשים שאנו באמת עשויים לפנות אליהם בפרסום לאחר מכן. ישנם משרדי עיצוב גרפי שדוגלים בשיטה זו בעצמם ואם לא, כדאי לערוך בדיקה כזו באופן פרטי, כיוון שהבדיקה על קבוצת מיקוד היא האמינה והתורמת ביותר, שתשקף לנו את המציאות בצורה הכי ברורה. לפי זה נוכל לדעת אם תהליך המיתוג שלנו בכיוון הנכון או שעלינו לשנות בו דברים מהותיים.