כל ארגון רוצה לשגשג ולהתפתח. פיתוח הדרכה הוא כלי משמעותי בדרך להצלחת הארגון. לפעמים אנשים מתבלבלים בין פיתוח הדרכה לייעוץ ארגוני, והאבחנה בין השניים חשובה. פיתוח הדרכה הוא פיתוחם של מערכי שיעור, קורסים, הנחיות והרצאות אשר מטרתם היא העברה של ידע. הידע הזה מיועד לעתים להדרכה של לקוחות מחוץ לארגון שבאים לבקר ולשמוע סקירות שונות ולעיתים הוא מיועד לעובדים והמנהלים בתוך הארגון. מדובר במקצוע שבבסיסו שיטות לייעל את הידע של הארגון כגון צמצום של עלויות ההדרכה, והתמודדות עם העברת ידע לאוכלוסיות שונות בארגון. בסוף ההדרכה העובד ירכוש ידע וכלים חדשים אשר רלוונטיים לתפקיד שלו בתוך הארגון. ייעוץ ארגוני הוא למעשה הבאת אדם מבחוץ על מנת שיגיע ויאתר את הסיבה לבעיות בארגון וייתן המלצות איך להבריא אותו. שני התחומים הללו קשורים בעקיפין אך שונים ואין לבלבל ביניהם.
מהו תפקידו של מפתח ההדרכה?
מפתח ההדרכה מייעץ לארגון לגבי צרכי ההדרכה שלו ועוזר לפתח את ההדרכה לאור הצרכים של הארגון. מדובר גם על אסטרטגיות של הדרכה בארגון. מפתח ההדרכה יעזור לארגון לקבוע את הנורמות והכללים של ניהול ההדרכות שלו באופן איכותי, תוך מתן מענה לצרכים נקודתיים כמו פיתוח של ערכות הדרכה, מארזים, תכניות הכשרה, תכניות חניכה וכיוצא באלו.
האתגר הגדול של מפתחי ההדרכה
האתגר הגדול העומד בפני מפתחי ההדרכה, כשמדובר על לקוחות חיצוניים, הוא להגיע למירב ההצלחה של ההדרכה, כיוון שאם הם לא יבינו או יאהבו את ההדרכה, הם עלולים להפסיק להיות לקוחות של הארגון. הדרכה הינה תחום עשיר ומורכב שיש בו אתגרים רבים, והדרכת לקוחות אפילו מעניינת יותר. לפני החלטה על פיתוח הדרכה עבור העובדים או לקוחות החברה או שניהם גם יחד, כדאי לעשות בדק בית בארגון כי התהליכים מאוד קשורים אחד בשני. לדוגמא אם בעקבות בדק הבית האסטרטגיה של החברה שונתה, צריך שמפתחי ההדרכה יעדכנו את זה במצגות שהם מעבירים .
השקיעו בפיתוח ההדרכה של החברה שלכם
תכנון וביצוע נכונים של תהליכי ההדרכה שווים לארגון הרבה זמן וכסף ולכן צריך להשקיע בו הרבה מחשבה ולהיעזר באנשי פיתוח הדרכה שיעזרו לארגון לנהל את הידע ואת ההדרכות שלו באופן האופטימלי ביותר.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית