שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם וליצור קשרים חברתיים מועילים אבל בסופו של דבר השאפתנות האנושית השתלטה ומצאתי את עצמי שואלת מה יש לאנשים שהם בדרגה בכירה ממני שלי אין. למרות שהיום ברשותי עסק עצמאי מצליח אני תמיד משווה את עצמי לשוק ומנסה להבין מדוע חברות מצליחות יותר מהחברה שלי. הצלחה היא מדרון תלול ככול שיש לנו יותר ממנה אנחנו רוצים יותר אבל יש מספר כללים פשוטים לנהל את המרוץ אחרי ההצלחה.
1. תגדיר מה זה אומר מבחינתך הצלחה.
זה מאוד פשוט, אתה לא יכול להצליח אם אתה לא יודע מה זה אומר הצלחה מבחינתך. שהתחלתי את העסק כל מה שרציתי הייה להיות עצמאית ולנהל את העניינים הפיננסים של לקוחות של משקי בית ועסקים קטנים ובהמשך עם האוכל בא התיאבון ולאחר ההצלחה הגדולה עם עם משקי בית ועסקים קטנים, עסקים בינוניים היה השלב הבא. הסוד הוא להגדיר כבר מהתחלה מה זה הצלחה מבחינתך ולהישאר מחובר לקונספט הזה.
2. שיפור מתמיד
בתקופתי כשכירה למדתי הכול על שיפור מתמיד ביכולות שלי ואני מרגישה שהקונספט יכול להיות מיושם גם ככלל לחיים באופן כללי. שיפור מתמיד דורש מאיתנו לנטר ולהעריך את ההתקדמות שלנו ולהטמיע את השיפור אותו אנחנו מבקשים לעצמנו. כלומר במקרה שלנו חייבים להיות עם אצבע על הדופק, האם המסר הוא ממוקד, האם אנחנו משווקים לקהל היעד, האם אנחנו בדרך ליצור קהל לקוחות חדש של עסקים בינוניים, האם החברה ממוקדת מטרה.
ללא שיפור תמידי אנחנו נישאר במקום ונאבד את הכיוון ואת המטרות שלשמם אנו עובדים. השיפור והצמיחה מגיעים מעבודה עקבית ועם הסתכלות קדימה בצורה טבעית ואורגנית לעבר חזון ההצלחה שלנו.
3. בחן את עצמך מול תוצאות לא מול אנשים
חייבים להבין שלכול חברה מטרה שונה ואין טעם להשוות מול אנשים שונים אלא על מול תוצאות רצויות, כול דרך להצלחה שונה מאחרת. מעל לכול הדברים אני מחפשת שהמסר שלי יהיה מותאם לקהל היעד אליו אני מכוון ומכיוון שכך שאנו בוחנים את עצמנו מול אנשים אחרים אנחנו לעולם לא נגיע לאלמנט ההצלחה – תמיד יהיה מישהו מוכשר מאיתנו, עם ניסיון גדול יותר וכן גם מצליח יותר מהעסק שלנו אבל ברגע שאנו נפסיק להשוות ונראה אם אנחנו מגשימים אתה המטרות של החברה נוכל לחגוג וליהנות מההצלחה בצורה טובה יותר.
4. שמור על הייחודיות שלך
בתחילת המאמר דיברתי על המאבק התמידי לא להשוות את העסק שלי למול עסקים אחרים. אם נחקה את המתחרים ונעשה בדיוק את מה שהם עושים נאבד את הייחודיות ואת היתרון היחסי שלנו והיתרון היחסי שלנו הוא האלמנט שמבדל אותנו. אם נהפוך את הסגנון של החברה שלנו לסגנון של חברה אחרת אנו נהיה פשוט חיקוי חיוור ועלוב של עוד חברה בשוק. אנו מציעים הסתכלות שונה על דברים ויעוץ פיננסי שיווקי ניהולי אחר בכול ההיבטים שמייחד אותנו.
הצלחה היא באמת מושג חמקמק ולא תמיד קל להגדיר אותה, בתקופתי כשכירה לא יכולתי לממש את החזון שלי להצלחה מכיוון שמעצם המקום במערכת בה הייתי הצלחה הוגדרה על ידי מישהו אחר בארגון אבל ברגע שהלכתי לדרך עצמאית ומימשתי את החזון שלי ההצלחה לא איחרה להגיע והייחודיות שלי החלה לבלוט וזה בדיוק מה שמייחד עסקים מצליחים שהם מצליחים לשמור את היתרון היחסי שלהם במציאות תחרותית וסבוכה ושאותם צריכים רוצים לחקות ולא להפך.