כיצד לבחור יועץ ארגוני המתאים לארגון?
כדי למצוא את היועץ הכי מתאים לתהליך ייעוץ ארגוני לארגונך, שאל את עצמך מספר שאלות חשובות:
· מה המטרות שברצוני להשיג בתהליך ייעוץ הארגוני? לדוגמא, תהליך של שינוי ארגוני כמו מיזוג בין שני חטיבות בתוך הארגון, בניית שכבה של עתודה ניהולית, או תהליך של הגברת הצמיחה עסקית (ייעוץ אסטרטגי עסקי) וכן הלאה.
· האם אני מעוניין גם ביעוץ אישי חוץ מהייעוץ הארגוני? הרבה יועצים, מעניקים גם שירותים של אימון אישי, וזה רלוונטי בייחוד אם הייעוץ הארגוני הוזמן על ידי מנהל ספציפי, ופחות כהחלטת הדירקטוריון או כל ההנהלה.
· מהו הטווח של הייעוץ הארגוני שברצוני לקבל ? האם אני רוצה ייעוץ ארגוני, ארוך טווח, אשר ילווה את החברה שלי, לאורך זמן או האם אני רוצה לחולל שינוי כבר עכשיו ולרכוש כלים, על מנת לבצע את השינוי המיוחל בעצמי.
· מה הערכים התרבותיים של הארגון שלי ? יועץ ארגוני צריך להתאים לאותה החברה בערכיו ובאמונותיו. למשל ארגון אשר פועל בקרב המגזר החרדי, יאמץ ביתר קלות ייעוץ ארגוני המנוהל על ידי יועץ מהמגזר החרדי ומכיר את התרבות ואת הסביבה אשר בה אותו ארגון עובד.
· האם ובאיזו מידה, אני מתכוון לערב את עובדיי בתהליך של הייעוץ הארגוני? האם ברצוני לערוך עבורם סדנאות או קורסים במסגרת תהליך הייעוץ הארגוני, או לאפשר להם מילוי של חלק פעיל בעבודה עם היועץ.
· מהו התקציב שאני מוכן להשקיע לטובת הייעוץ הארגוני? יועצים וחברות בתחום הייעוץ הארגוני מספקים כל מיני שירותים, במגוון עלויות, וכמו כל דבר אחר, לא כל מה שעולה הרבה הוא הטוב ביותר ולא כל הצעה של תהליך ייעוץ ארגוני, שעלותה היא כפולה, מן ההצעה המתחרה, היא בהכרח יותר איכותית.
בדוק במה מתמחה היועץ ומהו ניסיונו
לאחר שענית על שאלות אלו לעצמך, ברר מול היועצים הארגוניים שאותם אתה בוחן במה הם מתמחים ומהו הניסיון שלהם. לדוגמא עבודת ייעוץ ארגוני מול המגזר החרדי או מול המגזר החילוני, האם רוב ניסיונם הוא מן הסביבה העסקית, או יותר מהתחום הסוציולוגי, האם היועץ הוא ריטיינר ארוך טווח או פרויקט חד פעמי וכדומה.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית