חפש מאמרים:
שלום אורח
05.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חג השבועות 2

מאת: ברסלב מאיריהדות13/05/2013837 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביום ששה בסיון חל יום חג השבועות, לאחר ימי ספירת העומר שנמשכו ארבעים ותשעה ימים שהם שבעה שבועות, ולכן הוא נקרא חג "השבועות", וכמו שנאמר: שבעה שבועות תספור לך וכו', חג שבועות לה' א-להיך.אמרו רבותינו, למה תלה הכתוב יום חג השבועות בספירה, מה שאין כן בשאר מועדות, (שהרי לפני סוכות ופסח אין אנו מונים כלל.) לפי שכאשר נתבשרו ישראל לצאת ממצרים נתבשרו שהם עתידים לקבל את התורה לסוף חמישים יום ליציאתם (דהיינו יום ששה בסיון), שנאמר, בהוציאך את העם ממצרים "תעבדון" את האלהים על ההר הזה, נ' יתירה של "תעבדון" במקום "תעבדו", לרמוז שמקץ נ' יום לצאתם ממצרים יקבלו את התורה בהר חורב, ובצאת ישראל ממצרים מרוב חיבה היו מונים בכל יום ויום, הרי עבר יום אחד, הרי עברו שני ימים, וכן הלאה, מפני שהיה נראה בעיניהם כזמן ארוך מתוך חיבתם הגדולה לתורה הקדושה, והיו מצפים ומייחלים לקבלת התורה, לכך נקבעה הספירה לדורות.כתב בספר משאת בנימין, וכן כתב הט"ז שמכיוון שנאמר בתורה "שבע שבתות תמימות תהיינה" ו"תמימות" היינו שלימות, לכן אין לקדש על היין בליל חג השבועות אלא עד שיסתיים יום הארבעים ותשע לעומר, לכן אין לקדש על היין אלא עשרים דקות אחר השקיעה, שאז יהיה ודאי לילה. ויש חולקים על זה, וסוברים שמותר לקדש על היין מייד אחרי שקיעת החמה, וגם להמחמירים כתב מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א שאין צריך להיזהר בזה אלא לעניין הקידוש, אבל תפילת ערבית אפשר להתפלל גם קודם לכן.חג השבועות חל ב-ו' בסיון, לאחר 49 ימי ספירת העומר, שהם שבעה שבועות, ולכן נקרא חג השבועות. אמרו חז''ל: מדוע קשר הכתוב את יום חג השבועות בספירה? התשובה היא: כאשר בני ישראל יצאו ממצרים, נתבשרו שהם עתידים לקבל את התורה לסוף חמישים יום ליציאתם, שנאמר: ''בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את האלוקים על ההר הזה'', נ' היתרה של תעבדון במקום תעבדו, לרמז שמקץ נ' יום לצאתם יקבלו התורה בהר חורב. ובצאת ישראל ממצרים היו מונים את הימים מרוב חיבתם וציפייתם לקבלת התורה, לכך נקבעה הספירה לדורות.בקידוש מברכים ברכת 'שהחיינו', כבשאר רגלים. נוהגים להיות הגברים נעורים כל הלילה ולעסוק בתורה עד עלות השחר. ולפי רבותינו המקובלים יש ללמוד את 'תיקון ליל שבועות'. והטעם למנהג זה הוא שבשעת קבלת התורה היו ישראל נרדמים כל הלילה, והוצרך הקב''ה להקיצם משנתם ע''י קולות וברקים שהיו לפני מעמד הר סיני. ולכן צריכים לתקן הדבר ע''י שנעסוק בתורה כל הלילה.בש"ע האר''י מובא: ''שכל מי שבלילה זה לא ישן כלל ועיקר והיה עוסק בתורה- מובטח לו שישלים שנתו ולא יארע לו שום נזק''. יש להיזהר מלדבר דברים בטלים בלילה זה, ולא יאבד זמן יקר בשיחה בטילה. והיושב בטל- נחשב לישן.נוהגים לקשט את בתי הכנסת והבתים בעשבי בשמים ופרחים מכמה טעמים: לפי שאמרו חז''ל: כל דיבור שיצא מפי הקב''ה נתמלא העולם כולו בשמים. לרמוז למה שאמרו חז''ל: בעצרת (חג השבועות) נדונין על פירות האילן. זכר למתן תורה, שהר סיני היה מעוטר בפרחים.משה רבינו נולד ב-ז' באדר והוצפן בתיבה עד ו' בסיון ולאחר מכן הוסתר בין קני הסוף. וזכר הנס שנעשה למשה רבינו בקני הסוף והעשבים, מקשטים בצמחים. 'והדת ניתנה בשושן'- אל תקרא שוּשן, אלא שוֹשן. מכאן שמעטרים ספר תורה בשושנים.מצווה לאכול ביום-טוב בשר בהמה לקיים בזה מצוות שמחת החג, שאין שמחה אלא בבשר בהמה. וכן ישתה יין לשמחת החג, אבל אל יימשך יותר מדאי אחר הבשר היין. ישתדל ביותר לעסוק בתורה ביום החג, וכמו שאמרו, חציו לה' וחציו לכם. ויותר נכון ללמוד בספר המצוות להרמב''ם, מצוות עשה ומצוות לא תעשה. ונכון גם לקרות בספר תהלים, כי פטירת דוד המלך היתה בשבועות. וכן במנהג לקרות מגילת רות.
חג הביכורים

מקורו של השם חג הביכורים הוא בחובתו של עם ישראל לעלות-לרגל לירושלים בחג זה ולהביא לבית-המקדש מראשית ביכורי אדמתו - כביטוי של תודה לה, שהנחיל לו את נחלת אבותיו ומשביעו טובה. את הביכורים היו מביאים אך ורק מפירות שבעת המינים, שנשתבחה בהם ארץ ישראל: חיטה, שעורה, גפן, תאנה, רימון, זית ותמר. הביכורים הובאו לירושלים ברוב עם ובחגיגיות רבה, וכל בעלי האומנויות שבעיר פסקו ממלאכתם ויצאו לקדם את פני שיירות העולים-לרגל. אחר-כך מסרו העולים-לרגל את הביכורים לכוהן בבית-המקדש והיו קוראים ''מקרא ביכורים'', הכולל תמצית היסטורית של גלגולי עם ישראל עד לישיבתו בארץ-ישראל. ''מקרא הביכורים'' היה מסתיים במלות התודה: ''ועתה הנה הבאתי את-ראשית פרי האדמה, אשר-נתתה לי ה''.מאמר מסכםהמשנה בפרקי אבות (פ"ו מ"ו] אומרת ש"התורה נקנית בארבעים ושמונה דברים" בעלי המוסר אומרים שכל אחד מהדברים שבהם נקנית התורה מכוון כנגד אחד מהימים של ספירת העומר, וביום הארבעים ותשעה של ספירת העומר היו חוזרים על כל הדברים שהתורה נקנית בהם. אחת מהמידות היא "אוהב את הבריות" ועל זה במאמר שלנו.במגילת רות נאמר "ותאמר נעמי וכו' יעש ה' עמכם חסד, כאשר עשיתם עם מתים ועמדי". לכאורה בכל מגילת רות לא מצאנו שום מעשה חסד שעשו לבעליהן, רק עצם זה שנשאו להם, וכי נשואי אשה עם בעלה וחייהם ההדדיים מעשה חסד הם??? וכן נאמר : "ויען בועז ויאמר לה, הגד הוגד לי את כל אשר עשית את חמותך, אחרי מות אישך", ולכאורה איזה חסד עשתה רות עם נעמי, הלא נעמי הפצירה בה לשוב, ורות עשתה זאת לטובת עצמה, ומדוע יחשב הדבר למעשה חסד?כאשר נתבונן היטב נראה, שכל ההנחה שלנו שמעשה חסד שאדם עושה לטובת עצמו, אינו מעשה חסד, היא טעות. לדוגמא: אדם הנותן פרוטה בשביל שיחיה בני, אומרת הגמ', הרי זה צדיק גמור!!! וזה נקרא מעשה חסד, אע"פ שעושה הדבר לתועלת עצמו, הואיל ואין הכוונה פוגעת במעשה עצמו. אמנם יתכן וחסר במעשה ה"לשמה" אבל מעשה חסד, זה נקרא. גם בדיין עצמו מצינו "כל הדן דין אמת לאמתו, נעשה שותף להקב"ה במעשה בראשית" ואע"פ כן מותר לקחת שכר בטלה, ואין זה פוגע במעשה החסד. אדם ההולך ללא בגדים, יחף ורעב, ובא אדם, מלבישו, מאכילו ומשקהו, הוא מקבל על כך תשלום, האם התשלום יפגע ויגרע במעשה החסד, הרי אין לך מעשה חסד גדול מזה, לפי זה, כל המצוות שבין אדם לחברו, מעשה חסד הן. היסוד והשורש המקיף את הכל הוא חסד. יסוד הבריאה הוא, "חסד" ויסוד התורה הוא" חסד", ואדם במעשה שטותי אחד, יכול לקלקל הכל. בהרהור קל שהוא עושה לטובת עצמו, הוא מוחק את כל יסוד הבריאה. החסד הגדול שנאמר ברות, "היטבת חסדך האחרון מן הראשון" זה בעצם השידוך שלה עם בועז, קריאת המגילה בשבועות היא כדי להודות שיסוד התורה ומהותה הוא חסד ואת היסוד הזה נפנים אנו בהתנהגותנו עם האנשים הבאים בשערי מלאכתנו וכו', ואז כל פעולותינו ייראו בצורה אחרת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוסדות ברסלב מאיר

יהדות בטעם טוב ע"פ דרכי ברסלב !

מוקד התפילות (חינם) בכותל קבר רחל אומן ועוד...

אמירת קדיש יתום לנפטרים (חינם)... ע"י חסידי ברסלב.

050-4161022

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברסלב מאיר

מאת: ברסלב מאירבריאות הנפש07/11/171849 צפיות
פדיון נפש - מי צריך לעשות? ומה צריך לעשות? ומי לא ראוי לעשות? דבר טבעי שכל אחד מאיתנו חפץ בחיי חרות הצלחה ומנוחת הנפש, אך מה היא החירות האמיתית ומה היא מנוחת הנפש? פדיון נפש הוא המתקת הדינים כעין רעונן נהיגה כדי להמתיק נקודות רעות של עבירות תנועה... כנסו תבינו.

מאת: ברסלב מאיריהדות15/04/171138 צפיות
שאלה : עמדתי ואתבונן במנהג רבים, וכן רבים האנשים שאחר שגומרים סעודתן ומברכים ברכת המזון ללא כוס.. והרי קי''ל בגמרא (פסחים קה:) שברכת המזון טעונה כוס, וזה חלקת מכבוד הברכה.. וזה החלי בעזר צורי וגואלי...

מאת: ברסלב מאיריהדות31/01/171228 צפיות
תהליך החזרה בתשובה מהו בכלל המושג תשובה? תשובה הוא מלשון לשוב, לחזור בחזרה ... רגע אני שואל לאן בכלל הלכתי כדיי שאני אשוב בתשובה?

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה30/12/161768 צפיות
מדוע נקבע חג רק לנס חנוכה, ולא לנס של הניצחון על גוליית? במה שונה נס חנוכה מניסים אחרים שנעשו לעם ישראל? למה דווקא עבורו קבעו חג? על האור שיורד לעולם דווקא בימי החנוכה!! נסים רבים ארעו לעם ישראל בתולדותיו. על חלקם אנו יכולים לקרוא בתנ"ך. בכל זאת, מעניין שעל רוב הניסים לא נקבע שום חג לזכר הנס!!

מאת: ברסלב מאיריהדות11/11/161411 צפיות
ברכות השחר לאישה. אין הרבה שינויים בהלכות ברכות השחר לנשים, רק הברכה שעשני כרצונו, ולנוסח ברכות השחר ספרדי שלא עשני גויה / שפחה... יש מסבירים שמברכת כרצונו כי האישה נבראה כרצונו של השם יתברך, והרי רואים שנשים הם הרבה יותר קרובות בתפילה ובלב מחוברות להשם יתברך יותר מהגברים שהם יותר פרועים לכן הטילו עליהם יותר לימוד התורה חוקים ומצוות שהזמן גרמא - לצמצם את הגבר...

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162496 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

מאת: ברסלב מאירבריאות ורפואה כללי25/09/161457 צפיות
ברכת המזון על פי חסידות ברסלב החשיבות הגשמית והרוחנית והתועלת שיש באמירת ברכת המזון על האוכל לטובת בריאות הגוף והנפש. בברכה לרפואה שלימה.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19107682 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195990 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196038 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196068 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196040 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196039 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196062 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica