קשיים שונים עלולים להשפיע על הישגיו של הילד בלימודים. אבחון לקויות למידה יכול לסייע לאבחון מקורם של הקשיים. באמצעות בדיקת תפקודי בסיס הנערכת במסגרת אבחון ליקויי למידה, ניתן לקבל תמונה ברורה יותר על קשייו של הילד. בנוסף מסייעת בדיקת תפקודי בסיס במסגרת אבחון ליקויי למידה באיתור נקודות החוזק של הילד. אבחון ליקויי למידה מאפשר בדיקה של מיומנויות התפיסה של הילד ומיומנויות הזכירה שלו. בנוסף ניתן לבדוק במסגרת אבחון לקויות למידה את תחומי הידע של הילד ויכולות הקשב שלו. במסגרת אבחון לקויות למידה נערכת השוואה בין תפקודו של הילד לתפקודם של בני גילו. אבחון לקויות למידה יכול לסייע להחלטה בנוגע לשיטות הטיפול המתאימות עבור הילד וקשייו. לאחר אבחון ליקויי למידה ניתן להתאים תוכנית טיפול בעזרתה יוכל הילד לעקוף את הקשיים.
כאשר קיים חשד כי לילד בעיות קשב וריכוז, ניתן לבצע אבחון קשב וריכוז. אבחון T.O.V.A הינו אבחון קשב וריכוז אשר מסייע לגילוי בעיות קשב וריכוז. בנוסף יכול לסייע האבחון לבדיקת יעילותו של טיפול תרופתי במקרה בו התגלו בעיות קשב וריכוז. חלקו הראשון של האבחון מיועד לגילוי התנהגות אשר מאפיינת בעיות קשב וריכוז ובמסגרתו נבחנת התמדת קשב מצד המאובחן, אימפולסיביות, זמן תגובה ועקביות בביצוע המטלה. מטרת חלקו השני של אבחון קשב וריכוז הינה חיזוק מהימנות תוצאות החלק הראשון.
עם תום אבחון קשב וריכוז ניתן לדעת האם קיים קושי בקשב הכללי וכן האם תוצאת האבחון מעידה על אפשרות לקיומה של תסמונת ADHD. לאחר מכן מתקבלת החלטה בנוגע לצורך לבצע את האבחון שנית עם ריטלין.
מרכז כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לייעוץ, אבחון, טיפול וקידום הלמידה. המרכז פועל על פי תהליך אשר מבוסס על ניסיונם הרב של אנשי צוות המרכז ומסייע באבחון והתמודדות עם קשיים שונים בתחומי הלמידה.