עסקים הם לא דבר שקל לתפעל, לתחזק, לטפח ולפתח. מדובר בעבודה מרובה וקשה, כאשר הכל מתחיל בפיתוח השירות או המוצר שרוצים למכור. אך על אף כל המאמצים והניסיונות, רוב העסקים שנפתחים לא שורדים שנה, ובמקרה הטוב ביותר שורדים למשך 5 שנים, אך בסופן הם נסגרים.
וזה לא משנה אם היה לעסקים את המוצר או השירות הכי מוצלח; ייתכן מאוד שהשיווק שלהם לא היה מותאם לקהל היעד שלהם. כשמערך השיווק והפרסום של העסק, לא משנה מאיזה תחום, הוא לא נכון, הלקוחות הפוטנציאליים לא נחשפים לו, או שהם נחשפים שלא בדרך הנכונה, ומשם קריסת העסק היא רק עניין של זמן.
אם כן, ייעוץ שיווקי הוא חיוני לעסקים, אם הם בתחילת הדרך ואם הם כבר ותיקים יותר, כי כמו שכבר הצלחתם להבין, השיווק הוא המפתח להצלחתו של העסק, וגם אם יש מוצר ושירות מצוינים, עובדים חרוצים ונאמנים, הנהלה משומנת היטב וכן הלאה- כל זה לא חשוב אם השיווק והפרסום לא מותאמים לקהל היעד. וזו עובדה.
יעוץ שיווקי ניתן כחלק מתהליך של אבחון עסקי שניתן על ידי יועץ עסקי או כמה יועצים. לאורך האבחון, היועץ מנסה לבדוק איזה מהמחלקות של העסק לא מתפקדות כמו שצריך ומה חשוב לשנות בכל אחת מהן, ומחלקת השיווק היא בין אותן מחלקות.
לא פעם, אבחון עסקי מגלה נקודות תורפה אך ורק במחלקה אחת- מחלקת השיווק, וזו הסיבה שהעסק לא מצליח. ולכן, היועץ מספק יעוץ שיווקי מקיף ומעמיק למי שיש להם את המילה האחרונה, וביחד הם מנסים להרכיב מערך שיווק חדש, טוב יותר ונכון יותר עבור העסק.
הסיבה שעסקים בוחרים ייעוץ שיווקי מצד יועץ חיצוני ולא בוחרים באחד העובדים שיבדוק הכל היא פשוטה: מי ששייך לעסק, סביר להניח שלא יבחין בכשלים. בניגוד לכך, גורם חיצוני הוא אובייקטיבי ולכן יהיה הרבה יותר ביקורתי כלפי העסק, ועקב כך יצליח בקלות למצוא את מה שדורש תיקון, ובוודאי יש המון.
לסיכום, יעוץ שיווקי הוא דרוש לכל עסק, בפרט אם זה עסק חדש ומתחיל, בשביל לעבור את המהמורות של השנה ו 5 השנים הראשונות וככה לתת לעסק צ'אנס להצליח. ובכלל, אבחון עסקי לכל העסק הוא מהותי, בפרט בשלבים הראשונים של העסק.