איך בודקים אם כדאי לפרסם באתר אינטרנט או כיצד לדעת אם כדאי לבנות קישור מאתר מסויים?
כאשר אנו בונים קישורים נכנסים, כותבים מאמרים, או פשוט מפרסמים באתר אינטרנט, אנו צריכים אתרים פופולריים, כי אלו הם אלה שיועילו בקידום האתר. אמנם אין אלגוריתם דירוג שהוא מושלם ולא נוכל להיות בטוחים שהאתרים שבחרנו טובים (או שהם יישארו כך גם בעתיד), הנה כמה שירותי דירוג כדי להחליט אם אתר מסוים הוא מדורג וכדאי להשקיע בו או לא.
1. PR של גוגל : שירות דירוג הדף של גוגל הינו הדרך הפופולרית ביותר למדידת האיכות והפופולריות של אתר אבל זה לבדו אינו מספיק כדי לדעת אם אתר מסוים הוא טוב או לא. ישנם הרבה אתרים עם PR גבוהה, ולכן לא נסמוך על PR של גוגל בלבד.
העיקרון של PR הוא חלוקת האתרים לקבוצות דירוג 0-10. הרעיון הוא ש PR גבוהה יותר לאתר אומר שהוא טוב יותר. אתרים שיש להם דירוג של 10 הם נדירים ביותר. אתרים עם PR של 7-9 שכיחים יותר אבל עדיין הם מיעוט. אם יש לאתר PR של 5 או 6, זה אומר שאתר זה נצפה על ידי גוגל כאתר איכותי. PR של 3 ו 4 הם לאתרים שהם בממוצע. 0 עד 2 הם אתרים שהם מתחת לממוצע ולכן אינם יהיו מועמדים גבוהים לבניית קישור מהם.
2. Alexa דירוג אלקסה : בניגוד לPR של גוגל, Alexa לא מפלג אתרים בקבוצות. במקום זאת, היא מדרגת אותם ברשימה. האתרים הפופולריים ביותר, כגון גוגל, פייסבוק, טוויטר נמצאים בראש.הרעיון כאן הוא שהדירוג הנמוך ב אלקסה , הוא אתר פופולרי יותר. אתרים עם דירוג Alexa מתחת 10K נחשבים פופולריים במיוחד. אתרים עם דירוג Alexa של 10K ל 30K הינם עם פופולריות טובה מאוד. אתרים עם דירוג אלקסה עד 100K מקבלים תנועה הגונה. אתרים טובים מדורגים עד 200-250K וכל מה שמעל זה הם אתרים עם תנועה מועטת.
הכי טוב להמשתמש באלקסה ביחד עם PR של גוגל. אמנם יש איזה תיאום בין השתיים, לא יהיה חריג למצוא אתרים עם PR6 ודירוג של יותר מ 100K, או עם PR3 ודירוג אלקסה של מעל מליון. פשוט כדאי לשלב בשניים או יותר משירותיי הדירוג על מנת להעריך את הרלוונטיות של האתר.
אחת היתרונות של Alexa הוא שאפשר לראות מאיזו מדינה רוב התנועה של האתר מגיע.
3.CustomRank.com : אתר זה מספק שירות שמשלב מספר מדדים בו זמנית. בשלב הראשון, מציג את הדירוגים MozTrust, MozRank, PageAuthority, DomainAuthority, Alexa, כמו כן כמה מדדים אחרים, כגון זמני טעינה, תאריך יצירה של הדומיין, ואם הוא רשום ב-DMOZ או לא.הדבר הטוב הוא ש CustomRank עושה ממוצע אחד עם השני כדי לייצר דירוג שלו.
4.MozTrust ו MozRank : ביחד עם DomainAuthority ו PageAuthority וכל שאר הטכנולוגיות שפותחו על ידי SEOmoz, אחד מהשמות המכובדים ביותר בתחום קידום אתרים . שני מדדים אלה הם מאוד שימושיים למטרות קידום אתרים. MozTrust הוא מדד אמון הקישור, ו MozRank. הוא מדד פופלריות של הקישור. ככל שכמות הקישורים הנכנסים לאתר הם ממקור בעל דירוג גבוה יותר כך הניקוד של MozTrust גבוה יותר. המדד MozTrust ו MozTrust בין 1 ל 10 ככל שהדירוג גבוה יותר, כך האתר טוב יותר.
5. Google Trends גוגל טרנדס : גוגל טרנדס הוא כלי בעיקר לבדיקת כמות תעבורה עבור של מילות מפתח, אך אחד משימושיה הפחות ידועים הוא כדי להשוות בין שני אתרים לאורך זמן או בזמנים שונים. אם יש לך כמה אתרים שאתה רוצה להוציא את נתוני העבר שלהם, כך שתוכל לחזות הפופולריות האפשרית בעתיד, (אלקסה מציעה גם קו מגמה של אתר לזמן).
6. גוגל אדוורדס Google AdWords: גוגל אדוורדס יכול לשרת גם עבור השוואה בין כמה אתרים ע"י בדיקת כמויות החיפוש של האתר.