איך לבחור חברת אחסון אתרים?
ישנם עשרות או מאות, חברות אחסון אתרים בארץ המציאות חבילות אחסון בכל טווחי המחירים. ישנם כמה דברים שכדאי לוודא בחברת אחסון אתרים, במיוחד אם האתר שלך הוא חלק מתכנית השיווק הכולל למכירת המוצרים או השירותים שלך.
הבטחה להחזרת הכסף - Money Back Guarantee – חשוב מאוד לוודא שיש אחריות כזו, כך שאם אתה לא מרוצה מחבילת אחסון האתר שלך, אתה צריך הבטחה שתקבל את כספך בחזרה, או לחילופין אחסון אתרים חינם לחודש ניסיון יכול לבצע גם את אותה מטרה.
אמינות ומהירות - מאוד חשוב. אתר שהוא קורס בתדירות גבוהה יאבד הרבה מבקרים. אם מישהו מוצא את האתר שלך במנועי החיפוש, והוא מנסה לגשת אליו, אבל מוצא שהוא לא זמין, הוא פשוט ילך במורד הרשימה כדי למצוא אתר אחר. גישה איטית היא גם מאוד מתסכלת עבור מבקרים (וגם לך, בעת העלאת האתר). איך אתה יודע אם האחסון אמין או מהיר? נסה לבקש מייל מהחברה של אחד הלקוחות ושאל אותו, אם אתה לא יכול לקבל משוב מאף אחד, דרך אחת היא לנסות את זה בעצמך לתקופת נסיון, בזמן השיא, וגם בשעות שפל.
תמיכה טכנית 24/7 - זה קריטי. יש לברר אם הם מתכוונים "יש תא קולי או דוא"ל 24 שעות ביממה", או , "אנו עונים לטלפון 24 שעות ביממה ", רוב חברות האחסון בארץ נותנות שירות 5 ימים בשבוע עם שעות פעילות טלפונית 10 שעות ביממה, (עוד סיבה מדוע כדאי לאחסן בחול).
חשבונות דואר אלקטרוני POP - חשבון POP דוא"ל (Post Office Protocol) הוא חשבון דואר אלקטרוני שנמצא בחבילת אחסון האתר שלך. חברת האחסון צריכה לאפשר לך חשבון POP אחד או יותר, כך שתוכל להגדיר כתובות דואר אלקטרוני עבור כל הצרכים שלך. לדוגמה, לקוחות המבקשים מידע על קניית מוצר sales@office.co.il, בעוד שלקוחות קיימים ישלחו בקשה לתמיכה לכתובת support@office.co.il. כמו כן יש לוודא שחברת האחסון מאפשרת העברת דוא"ל.
משלוח מייל אוטומטי – משלוח מייל אוטומטי מאפשר לגולש לשלוח מייל לכתובת דוא"ל ספציפית ובאופן אוטומטי יקבל תשובה. לדוגמה, רוב הזמן איננו פנויים לקבל ולמסור תשובות לקונה באותו רגע, ולכן מומלץ שברגע שקונה מתעניין ושולח מייל על איזה מוצר לכתובת נניח sales@office.co.il חשוב שהוא ידע שהוא מקבל את היחס הכי נאות ויקבל מייל שבקשתו בטיפול ואנו נחזור אליו בתוך 24 שעות.
מרכזי נתונים רבים - האם יש לחברת אחסון אתרים גיבוי ברחבי הארץ? אם לא, כיצד הם מגנים מאסונות טבע למיניהם? ואם חס ושלום קורה אסון מה יקרה לאתר שלך?
נפח דיסק קשיח - אם האתר שלך הוא גדול ויש לו המון קבצי אודיו וידאו, אתה צריך להיות בטוח שאתה יכול לאחסן את כולם בשרת האחסון. בנוסף, רוחב פס עשוי להוות בעיה בהזרמת וידאו, לכן כדאי לבדוק גם את זה.
פאנל ניהול - לוח הבקרה שבו אתה שולט בכל ההיבטים של חשבון אחסון האתר שלך, כגון ניהול חשבונות דוא"ל, קריאת נתונים סטטיסטיים, וקביעת תצורה של מגיבים אוטומטיים. ודא שיש לחברת האחסון לוח בקרה לניהול שלך ווודא שהו קל לשימוש. (חלק מהם הם כל כך גרוע שלא פלא שחברת האחסון מתביישות להראות את זה ללקוחות שלהם טרם הקנייה), היום פאנל הניהול המתקדם ומומלץ ללינוקס הינו Cpanel .
סטטיסטיקת אתר - מנקודת מבט שיווקית, חשוב לדעת מי מבקר באתר שלך ואיזה דפים הם קוראים. חברת אחסון אתרים צריכה לעקוב אחר כל המידע הזה עבורך, ולהציג אותו בפורמט קל וקריא. ודא שהנתונים הסטטיסטיים שלך מתעדכן על בסיס יומי, וגם שתציג לך סטטיסטיקה יומית שבועית, חודשית ושנתית.
מחיר - המחיר הוא תמיד גורם לשיקול, בארץ המחירים רוקעי שחקים, והיום חברות אחסון אתרים ענקיות בחול בעיקר באמריקה מציאות חבילות מצוינות ומחירים נמוכים מאוד, מה גם שכל הסעיפים הנ"ל שהזכרתי חברות האחסון הגדולות באמריקה, משתמשות רק בשיא הטכנולוגיה והשירות תמיד 24/7.
שמירת שבת – אחסון אתרים שומר שבת לקהל המסורתי ביננו , חשוב לדעת ,לא הרבה מודעים לכך שכל חברות אחסון אתרים בארץ מבצעות חילול שבת!, ישנם פתרונות לעקוף זאת אך מומלץ לעשות סקר שוק ולבדוק את שמירת השבת.