מערכת דיוור אלקטרוני מהווה כיום שיטה יעילה מאוד לקידום שירותים, מוצרים וחברות ישירות לתיבות הדואר האלקטרוני של לקוחות קיימים ופוטנציאליים. קשה מאד למצוא היום חברה בעלת אתר שלא מאפשרת ללקוחותיה או לגולשים שנכנסים במקרה לאתר להכניס את כתובת המייל שלהם לרשימות התפוצה ולאפשר עדכונים שוטפים דרך מערכת דיוור אלקטרוני קבועה. חברות רבות משתמשות בשיטה זו לפרסם מבצעים, הגרלות ופרסים, לעדכן את הלקוחות בדבר מוצרים ושירותים חדשים ולפעמים אפילו כדי לשלוח שנה טובה או ברכת חג שמח. חברות תוכן עושות שימוש קבוע בשירותי דיוור אלקטרוני כדי לשלוח ניוזלטרים עם מידע ומאמרים.
במאמר זה נפרט עבורכם את האפשרויות הרבות הגלומות בתוך שיטת הדיוור האלקטרוני:
מערכת דיוור אלקטרוני למטרת עדכונים - מערכות הדיוור האלקטרוני מאפשרות לחברות רבות, לנותני שירות, למוסדות ממשלתיים ולכל מי שרוצה לשמור על קשר רציף עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים על מה שקורה במסגרת בה פועלים. חברה מסויימת שרוצה לעדכן בדבר פיתוחים חדשים יכולה לשלוח דיוור אלקטרוני לכל רשימות התפוצה שלה ולעדכן על מצב הפיתוח, חברה אחרת שיש לה מוצר חדש ומיוחד יכולה להפיץ פרסום ראשוני על הנושא וחברות יחסי ציבור שרוצות לקדם אירוע כלשהו מפיצות הזמנה לאירוע בלחיצת כפתור אחת.
דיוור למטרת הכרות ראשונית עם החברה - דיוור אלקטרוני הוא חלק בלתי נפרד ממערכת השיווק של חברה או בית עסק. דיוור בהפצה לרשימות תפוצה שנקנות מחברות המספקות את השירות הזה או לאחר איתור כתובות מייל בשיטות אחרות, מאפשר להציג את החברה לנמענים החדשים ולגרום להם דרך ניסוח אטרקטיבי ללחוץ על הקישור ולהיכנס לאתר החברה.
דיוור למטרות פרסום מבצעים והטבות - חברות גדולות כמו רשתות שיווק מזון, מותגי אופנה גדולים, חברות הסלולר וחברות התיירות מוציאות באופן קבוע ניוזלטרים שכוללים בתוכם פרסום על מבצעים והטבות מיוחדות הניתנים לחברי המועדון או לכל לקוחות הרשתות באופן שבועי או חודשי. דיוור זה מאפשר ללקוחות להתעדכן לפני כולם במבצעים החמים של הרשת בה הם קונים ולאנשי הרשת ליצור טריגר לקנייה דווקא אצלם.
דיוור למטרות רישום חברים חדשים במועדון לקוחות - אין היום חברה גדולה שאין לה כרטיס מועדון לקוחות שמציע הנחות והטבות. רוב חברי המועדון נרשמים דרך האתר ודרך רישום בחנויות או במוקדי השירות. לצד אלו שנרשמים בעיניים עצומות ישנם רבים שפונים דרך האתר בבקשה לקבלת מידע. זוהי הזדמנות נהדרת להכניס אותם למועדון הלקוחות של החברה. דיוור ישיר לכל אותם מתעניינים יכול להביא לצירופם בקלות למועדון הלקוחות מבלי לעשות שום פעולה שיווקית חודרנית. מייל משכנע, סוחף וכולל הטבות מספקות יכול להגדיל את מועדון הלקוחות שלכם בגדול.
כל השימושים האלו בשיטת דיוור אלקטרוני ישיר מוכיחים עד כמה קל ופשוט להפיץ את השירות או המוצר שלכם לאנשים רבים ככל האפשר מבלי להוציא על כך סכומי כסף גבוהים ולהשקיע בשיווק.