חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד נבחר ברק אובאמה לנשיאות ארצות הברית

כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם. סודות של תקשורת יעילה שיכולים לסייע לכל אדם גם בחייו האישיים והעסקיים.

בסרט הדרכה חדש בספריית מולטידע מפרט ריצ'רד גרין, מומחה עולמי לתקשורת ומנתח נאומים, שייעץ בין היתר לנסיכה דיאנה, את הסודות שסחפו את אובמה לנשיאות:

הסוד הראשון - שימוש יעיל במילים, בטון דיבור וכמובן - שפת גוף:

ברק אובמה יודע כיצד להשתמש במילים (המהוות 7% מהמסר) באופן כזה שאפשר להתחבר לכל מילה שהוא אומר. הוא לא מתפאר בשפה מקצועית שאיש אינו מבין ומאוד אוהב לספר סיפורים. כשהוא מתאר את אביו, למשל, במקום לומר "הוא היה עני", אומר אובמה: "אבי גדל כרועה עזים ולמד בצריף עם גג מפח".  זה משכנע הרבה יותר ממסירת מידע אין סופי.

אובמה יודע לעבוד בצורה מבריקה עם טון הדיבור, (המהווה 38% מהמסר). מונוטוניות? לא בא בחשבון. אובמה מגוון ללא הרף באמצעות שינוי עוצמת הקול, שינוי קצב הדיבור ושינוי גובה הצליל. כאשר הוא רוצה להדגיש מסר חשוב במיוחד, הוא מאט את קצב הדיבור ומנמיך את קולו. זה כמו לקחת עט סימון צהוב ולהגיד: המשפט הזה חשוב מאוד! ניתן לעשות זאת גם באמצעות רי-וו-ח בין מילים ("זה - חשוב – מאוד") או בין הברות ("זה ח-שוב מ-אוד"), וכמובן - אפשר לשתוק! הפסקות בין המילים הן כלי בעל עוצמה רבה. אפילו מרטין לותר קינג לא אמר "יש לי חלום שיום אחד..." אלא "יש לי חלום" הפסקה, הפסקה, "שיום אחד... "

שפת גוף היא בעלת המשקל הגבוה ביותר במסר (55%!), ויוצרת רושם חזותי מכריע. שימו לב שאצל ברק אובמה הכתפיים תמיד מורמות. כמו כן הוא מקפיד לשמור על תנועות ידיים כלפי מטה (כאילו נוטע את המסר באדמה) ובתוך מסגרת הכתפיים, מה שמכונה "אזור הכוח". כאשר הקהל מגיב או צוחק, אובמה שותק, מקשיב, ממקד את מבטו ושומר על קשר עין עמו. חשוב לזכור שהגוף לא משקר אף פעם ותמיד מדבר ראשון. באמצעות שפת גוף אפשר גם לזהות אם העומד מולך איבד את הקשב ואז להגיב בהתאם באמצעות שינוי הנושא, גיוון הקול, שאילת שאלה וכדומה.

הסוד השני - המסר החד והמשכנע:

נדמה שאין אדם בעולם שאינו מכיר את סיסמת הקמפיין של אובמה: "כן, אנחנו יכולים!", ונראה שאין מי שאינו זוכר את המשפט של מרתין לותר קינג "יש לי חלום!". הסוד הוא להעביר מסר קצר, ברור ומשכנע. המשפטים האלה מכילים בתוכם מחשבות, תחושות ורגשות. לפני שתדבר, החלט מה אתה רוצה שהקהל ייקח איתו. מה המסר שלך? שאל עצמך "מה אני מרגיש ומה אני רוצה?" והעבר זאת לקהל.

הסוד השלישי – ביטול המחיצה עם הקהל:

אחת הסיבות שאנשים הגיבו בעוצמה כזאת לברק אובמה, בנאום הפתיחה הראשון שלו ב-2004 ולאחר מכן, היא שהם לא חשו שהוא מטיף להם. הם חשו שהוא משוחח איתם. וזה הסוד - לשוחח עם הקהל, שלא ירגיש כאילו מטיפים לו. אם נציג על רצף את היעילות בתקשורת נאמר שבצד היעיל של הרצף נמצאים הנואמים שנותנים תחושה של שיחה. לעומתם, בצד הרע של הרצף נמצאים האנשים שמופיעים, כשהם עצמם נמצאים במרכז, ובאמצע - נמצאים אלה שמעבירים מצגות, כשהכול מרוכז במידע.

הסוד הרביעי - ארבע שפות:

ריצ'רד גרין, שכאמור ייעץ לנסיכה דיאנה, הבין שאין שום דרך שהיא ובעלה יוכלו לנהל מערכת יחסים מוצלחת, שכן הם דיברו ב"שפות שונות". דיאנה דיברה בשפה החזותית ובשפת הרגש ואילו הנסיך צ'ארלס תיקשר בשפה השמיעתית ובשפת העובדות. הסוד הוא להבין שאנשים קולטים מידע בדרכים שונות. מי ששולט בכל ארבע "השפות" יוכל להיכנס לעולמם של אנשים שונים ולתקשר עם כולם. הבנת השפות השונות שמפורטות בסרט היא הדבר החשוב ביותר שתוכל לעשות למען מערכות היחסים העסקיות והאישיות שלך.

אבחון גרפולוגי

הסוד החמישי - להט אמיתי:

זהו הסוד החשוב מכולם. בכל פעם שאתה מדבר, בבית או בעבודה, לאדם אחד או לרבים, בהגשת פרזנטציה או בשיחה אישית, חשוב שיניע אותך להט אמיתי. זה חייב לבוא מהדחף שלך להטביע חותם ולשנות משהו. איך מוצאים את הלהט? איך ברק אובמה מצליח להדליק קהל של עשרות אלפי אנשים? יש לשאול את השאלה הנכונה, והיא לא "מה אני רוצה להגיד?" אלא "מה מלהיב בנושא שאני מדבר עליו?". אתה חייב להתלהב כדי להלהיב אחרים. אתה צריך להיות בעל השראה כדי להלהיב אחרים. הם המוקד, אבל אתה צריך קודם כל להדליק את האש  בתוך עצמך. והלהט חייב להיות אמיתי ולא מזויף.

ברק אובמה השיג את העלייה המטאורית כי הוא השתמש בכללים הללו בצורה עקבית, תחת המיקרוסקופ וגם משוב של אומה שלמה שתגמלה אותו על כך. אתה יכול לעשות אותו דבר. שימוש באותם כללי תקשורת ששירתו אותו בדרך להצלחה, יובילו גם אותך להישגים ויסייעו לך בן היתר להעביר פרזנטציה בדרך יעילה ומקצועית.

אודות מולטידע:

חברת מולטידע מייצגת בישראל בלעדית את חברות הפקת סרטי ההדרכה המובילות בעולם (ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה ודרום אפריקה).
מולטידע מספקת למנהלים ולעובדים סרטי הדרכה בתחומים של ניהול, מנהיגות, שיפור שירות, מכירות, איכות, בטיחות, משוב, תרבות ארגונית, תקשורת בין אישית, שפת גוף, קבלת החלטות, משא ומתן, הטרדה מינית ועוד ועוד...
כל הסרטים מתורגמים לעברית וניתנים לרכישה, להשאלה חד פעמית או להשאלה במסגרת מנוי שנתי אך ורק באמצעות מולטידע.
ספריית סרטי ההדרכה מתעדכנת באופן קבוע, וסרטים חדשים מצטרפים מדי חודש ועומדים לרשות הלקוחות (קיימת גם אפשרות לייבא ולתרגם סרטים על פי דרישת לקוחות).
אתר: www.multiyeda.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת מולטידע מייצגת בלעדית בישראל את חברות הפקת סרטי ההדרכה הגדולות והמובילות כיום בעולם וברשותה ספריית סרטי הדרכה הגדולה, המקצועית והעדכנית כיום בישראל.

הספריה מכילה סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר מקצועי וזמין וברמה גבוהה לביצוע כל סוגי ההדרכות בארגון:

פיתוח מנהלים, ניהול אפקטיבי, תרבות ארגונית, ניהול זמן, מנהיגות, בטיחות בעבודה, עבודת צוות, פיתוח הדרכה, תקשורת בין אישית, שפת גוף, קבלת החלטות, מוטיבציה והנעת עובדים, הטרדה מינית, משוב והערכה  ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נורית נחום

מאת: נורית נחוםניהול30/10/102667 צפיות
פוטנציאל אדיר גלום בבני דור ה-Y, המציפים כיום את שוק העבודה. ארגונים שיטיבו להכיר את מאפייניהם ואת מה שמניע אותם ירוויחו בגדול. המאמר הבא מהווה כעין "מדריך נבוכים" עבור מי שמנהלים את החבר'ה הצעירים ההלו, ופורט את ה"לחצנים" שמפעילים אותם בצורה האפקטיבית ביותר

מאת: נורית נחוםעבודה וקריירה - כללי10/01/102009 צפיות
כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם: שפת גוף, מסר חד, ללא מחיצות, ארבע שפות ולהט אמיתי. סודות של תקשורת יעילה שיכולים לסייע לכל אדם גם בחייו האישיים והעסקיים.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/092105 צפיות
העצה הכי חשובה שיש לסרט-ההדרכה "תופעת הגפן" לתת למנהלים, שארגונם שרוי בחוסר ודאות ובמסדרונותיו רוחשות שמועות רבות - היא לדבר עם העובדים באופן מתואם ואחיד. זה לא סוד שבתקופת מיתון אנשים מאבדים את משרותיהם. גם דיווחי המדיה מחזקים את השמועות ואינם מקלים על המצב. כל זה מלווה בתחושת חוסר וודאות ואובדן שליטה ועלול לגרום ללחץ ומתח בקרב העובדים, ואין זה פלא שהם מוטרדים מעתידם בארגון. מה יתרום לניהול אפקטיבי של המשבר ?

מאת: נורית נחוםניהול17/05/092545 צפיות
"אני מרגיש שהקירות סוגרים עלי", "איבדתי שליטה", "איני מספיק שום דבר", "דברים לא מסתדרים" – המשפטים הללו נשמעים לכם מייאשים וחסרי תקווה? איך לא?! אלו הם סימנים לאדם הנתון בלחץ. תחושת לחץ היא טבעית ונחלת הכל, אך בימים אלו של מיתון, חוסר ודאות והסלמה בדרום היא עלולה אף להתגבר. הבשורה הטובה היא שישנם כלים שיכולים להקל על התחושה הזו בעבודה. סרט ההדרכה של מולטידע "שליטה בלחץ" מציג 7 טכניקות להתמודד עם המצב.

מאת: נורית נחוםשימור לקוחות17/05/091863 צפיות
שירות לקוחות הנו נדבך חשוב מאוד בכל עסק, בעיקר בימים אלה כאשר התחרות קשה מתמיד. אחד הכלים רבי העוצמה העומדים לרשות חברה לטיפול בלקוחותיה הוא שפת גוף. אחד האתגרים הגדולים של נותני שירות הוא התמודדות עם לקוח זועם. במעמד כזה שפת הגוף יכולה לסייע לפתור את הבעיה, אך מאידך היא גם עלולה להחמיר את המצב. התנהלות נינוחה ומרגיעה של נותן השירות עושה את ההבדל בין טיפול נכון בלקוח לבין החמרת הבעיה. זו מוקרנת במידה רבה על ידי שפת הגוף של נותן השירות. סרט ההדרכה "שפת גוף לנותני שירות" מספק תשובות רבות בנושא.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/092370 צפיות
איזה מנהל לא היה רוצה שכל עובדיו יעריכו אותו ויעבדו עם מוטיבציה גבוהה? מה צריך המנהל לעשות כדי לגרום לכך ? לאף אחד אין "גן-כריזמה" מיוחד, אך מנהל מעורר השראה יודע מה חשוב ומשמעותי בעבודה שלו, ויודע להבהיר זאת במילים ובמעשים לכולם בצוות שלו. המסר החשוב ביותר הוא שכדי שמנהל יהיה מקור השראה לאחרים, עליו להיות מקור השראה לעצמו. על כל אלה ועוד – במאמר הבא.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/092749 צפיות
בעת משבר ארגונים אשר נקלעים לחובות נאלצים לקצץ בכוח אדם כדי לא לשקוע. זה מגדיל את מעגל האבטלה ומשמעות הדבר - פחות לקוחות ופחות רווחים. כל זה גורם לכך שהתחרות הופכת אינטנסיבית יותר והלקוחות תובעניים יותר. תקופה זו מגדישה את החשיבות שבהתייעלות ובאיכות. מי שלא יבין זאת, לא יעמוד בתחרות וייבלע.

מאמרים נוספים בנושא דמוקרטיה ושלטון

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/233136 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: אדיר בנימינידמוקרטיה ושלטון25/06/231910 צפיות
מידת ההשפעה של הרשתות החברתיות על אופן התנהלותם של נבחרי ציבור. אנחנו יודעים שהתופעה קיימת וגם ערים להשפעותיה. אך עד כמה שונה כיום הזירה הציבורית ביחס לעידן הקודם?

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222976 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון31/12/201342 צפיות
משרד קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בייעוץ ייצוג ועבודה מול גורמים מוניציפאלים הקשורים בהוצאת היתרי בניה, תכנון ערים וסביבה, מיסוי,רישוי עסקים,בקשות לשימוש חורג,שינוי יעוד,הכשרת חריגות בניה,ביטול צווי סגירה,הפסקת עבודה,צווי הריסה. בקשות לשינוי תב"ע ,היתרי בניה, אדריכלות, קידום בקשות ,זירוז הליכים בירוקרטים ,יעוץ סטטוטורי, הסדרים והסכמים עם הרשויות, שרותי הנדסה ופקוח על הבניה.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון27/03/201506 צפיות
תיקון 116 לחוק התכנון והבניה מהווה מהפכה בחוק התכנון והבניה. הוא מחמיר מאד, מטיל צווי הריסה בסיטונות וקנסות של מאות אלפי שקלים, ומצמצם את סמכויות השופטים בבתי המשפט.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון11/01/201522 צפיות
מה הוא רישיון עסק? עסקים הפועלים בתחומים שונים נדרשים בהוצאת רישיון עסק – היתר מכוח חוק רישוי עסקים הניתן על ידי משרד הרישוי ברשות המקומית ומהווה אישור לפעילותו התקינה של העסק. הרישיון מעיד כי בעסק מסוים ננקטו כל האמצעים הנדרשים לשמירה על בריאותו, ביטחונו, בטיחותו ואיכות חייו של הציבור. בהתאם, קבלת הרישיון מותנית בעמידה בכל התנאים שהציבו הרשויות, בהם סידורי כיבוי אש, תנאי תברואה נאותים, בטיחות מבנים ועוד. משרד הרישוי הוא גם זה שאחראי על אכיפת החוק ורשאי להטיל סנקציות על עסקים שאינם עומדים בתנאיו

מאת: אבי דוידידמוקרטיה ושלטון07/04/191641 צפיות
מדריך למתחילים אודות הגשת עתירות לבג"צ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica