המילה אסטרטגיה הינה מילה השגורה בעולם העסקים, אולם, לא רבים יודעים כיצד לבנות ולפתח אסטרטגיה שיווקית או עסקית נכונה. אכן, בנייה של תוכנית מהלכים עסקיים ותיכנון עתידי של מאזן ההוצאות וההכנסות, יכולה אך ורק להועיל ולהטיב לעסק. אולם, כיצד יש לבנות תוכנית אסטרטגית טובה?
ישנם ארבעה שלבים לבנייתה של תוכנית אסטרטגית טובה:
השלב הראשון: בדיקה וניתוח של המצב הקיים. כלומר, כיצד העסק מתנהל, מהו המצב הדמוגרפי מבחינת שאר החברות העוסקות באותו תחום, בדיקה מדוקדקת של צרכי השוק, בחינת מצב התחרות בשוק והגדרת המוצר.
השלב השני: קביעת יעדים לחברה. יש להגדיר ולכוון לאן רוצים להגיע, מהן מטרות החברה או הארגון, כיצד יש "למכור" או להגיע ליעדי החברה המתוכננים, ביצוע מחקרים שיווקים והחלטה על דרך השיווק הנכונה ביותר למוצר או לארגון.
השלב השלישי: תכנון פיננסי. בדיקה של מאזן ההוצאות וההכנסות, החלטה על דרך פעולה, ניתוח סטטיסטי ובדיקה של ייעול ההתנהלות הפיננסית, קביעת תקציב חודשי.
השלב הרביעי: בקרה ופיקוח. לאחר שנקבעו כל הצעדים היעדים והתוכנית השיווקים, הרי שיש לפקח אחר הנעשה, לראות האם החברה או הארגון עומדים ביעדים ובדיקה של דרכי ייעול למימוש התהליכים שנקבעו.
ניתן להבין מכך, כי על מנת לבנות תוכנית אסטרטגית טובה, מומלץ לפנות לחברת ייעוץ אסטרטגי, לרוב, דווקא אדם המגיע מחוץ לחברה או לארגון יכול לתת נקודת מבט נכונה ומהימנה על הנעשה בעסק. נוסף לכך פנייה לייעוץ אסטרטגי יכולה להיות מועילה במיוחד, מאחר ותחום ההתמחות של יועץ מסוג זה הינה בניית אסטרטגיה לחברות וארגונים והרי שאדם המומחה בתחום יכול אך ורק לתרום לבנייתה של אסטרטגיה טובה ומועילה.
היועצים האסטרטגיים הינם לרוב גם מרצים, אשר עוסקים בתחום הניהול, הם מגיעים אם ידע תיאורטי ומעשי אשר נצבר הן על ידי ניסיון עבודה והן על ידי רכישת כלים לימודים במוסדות האקדמיים. לכן, אין ספק כי העסקה של יועץ שיווקי אשר צמח בתוך התחום הוא הבחירה הנכונה על מנת לבנות מערך אסטרטגיה לחברה או ארגון.