עם השנים שוק הסלולר מתפתח והטכנולוגיה מתקדמת עוד ועוד, כך שהפלאפון כבר מזמן לא משמש אותנו רק כדי לבצע שיחות ולשלוח הודעות SMS. כיום למעלה ממחצית מהגלישה ברשת נעשית באמצעות הסמארטפונים, והאחוזים האלו רק עולים ועולים. הגלישה נעשית לא רק באמצעות הדפדפנים של הפלאפונים אלא גם ואף בעיקר באמצעות אפליקציות שונות. מתוקף כך, נוצר צורך בבניית אותן אפליקציות - שכיום הפכו להיות חלק בלתי נפרד מעולם השיווק. כיום כל בעל עסק יודע ששיווק דרך הסלולר באמצעות בניית אפליקציה סלולרית זוהי אחת הדרכים היעילות להגביר את החשיפה לעסק ואת קהל הלקוחות מבלי להשקיע הון עתק ומאמץ רב. האפליקציה מעניקה חשיפה אדירה לאתר או לעסק שבנו אותה, ומספקת מידע פרסומי רב אך בדרכים נעימות ולא מעיקות. האפליקציות הסלולריות מאפשרות לבצע מגוון פעולות. כדי להשתמש בה, על בעל מכשיר הסלולר להוריד אותה - מה שדורש מאיתנו לפרסם את דבר קיומה של האפליקציה.
כיצד בונים אפליקציה?
בניית אפליקציה סלולרית היא הליך הנחלק למספר שלבים עיקריים. השלב הראשון של בניית אפליקציה סלולרית הוא מציאת רעיון עבורה - איזו סוג של אפליקציה זו תהיה, מה תכלול וכן הלאה. מכיוון שישנן אינספור אפליקציות ברחבי הרשת, חשוב לשמור על מקוריות ולמצוא ערך מוסף לאפליקציה שנבנה. לאחר מכן מגיע שלב האיפיון, שבו נקבע את כל המאפיינים של האפליקציה - מה יהיו מטרותיה, היקפה, לאיזה קהל יעד תכוון, האם תהיה חינמית או בתשלום וכן הלאה. לאחר מכן מגיע שלב הביצוע, עליו מופקד מתכנת מוכשר - אך זה לא השלב האחרון. השלב הבא הוא שלב השקת האפליקציה, שבמידה ולא ייעשה כראוי - אף אחד לא יידע על האפליקציה שלנו, וכל ההליך של בניית אפליקציה סלולרית יירד לטמיון. מלבד ההקפדה על שלב ההשקה, יש להשתדל גם לבנות אפליקציות שמתאימות לכל סוגי פלטפורמות הפיתוח, כדי שכל בעלי המכשירים, בין אם אייפון, גלקסי או כל מכשיר אחר, יוכלו ליהנות מהם. במידה ולא תתאימו את האפליקציה שלכם למערכות רבות, תפסידו נתח שוק משמעותי.