עם השנים, ככל שאנחנו הופכים להיות יותר תלויים באינטרנט, כך גם הרגלי הצריכה שלנו משתנים. בזמן האחרון ניתן לראות גידול חד במספר החנויות המקוונות לעומת ירידה בחנויות הפיזיות - וברור מדוע. לחנויות הוירטואליות יתרונות רבים לשני הצדדים - גם לקונה וגם למוכר, וכך יותר ויותר עסקים מצרפים בניית חנות וירטואלית לעסק שלהם או אפילו מחליטים לנהל את המכירות אך ורק באמצעות הרשת.
בעבור המוכר, היתרונות של בניית חנות וירטואלית ברורים. בניית חנות אונליין היא הליך מהיר וזול באופן משמעותי מאשר פתיחת חנות פיזית: לא עוד תשלומים על שכירות וחשבונות חשמל, ניהול שטחי תצוגה, גיוס כוח אדם ועוד שלל הוצאות הנדרשות עוד לפני שהתחלתם להרוויח אגורה. בניית חנות וירטואלית היא פשוטה, נוחה וכמעט נטולת סיכונים. לא רק שהדבר חוסך לכם בתקציבים, אלא אפילו ניתן לומר כי בניית חנות אונליין מגדילה רווחים - החנות פתוחה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, ונגישה מכל מקום - הלקוח אינו צריך עוד לפנות זמן, לנסוע לחנות שלכם ולחפש חניה: הוא יכול לקנות את המוצרים אפילו מהמשרד או מהבית. כך, עסקאות יוכלו להתבצע במשך כל שעות היממה ללא הגבלה של שעות פתיחה כמו בחנות פיזית, וכן הפריסה שלכם תהיה ארצית ועולמית - תוכלו להגיע לכל קהל לקוחות פוטנציאליים, ללא כל קושי דמוגרפי. מלבד זאת, תוכלו לנצל את שטח האינטרנט בו אתם נמצאים כדי לקדם את המכירות ולפרסם את העסק שלכם בקלות ובמחיר זול יחסית ולעדכן את הלקוחות באופן שוטף על חידושים ומבצעים.
גם בעבור הקונה, פנייה אל חנות מקוונת עדיפה - הוא חוסך בזמן על הנסיעות, מגיע לכל המוצרים בן רגע ולא תלוי במה שמוצג כרגע באולמות התצוגה, ויכול לערוך השוואת מחירים נוחה בלי לעזוב את הכסא בבית. כמו כן, הוא יכול לרכוש מוצרים מכל מקום בעולם ללא קושי. מלבד זאת, הלקוחות זוכים למידע מלא אודות החנות, נחשפים לביקורות של גולשים אחרים ועוד.
אין ספק - בניית חנות וירטואלית היא אידיאלית הן עבור עסק פיזי והן עבור עסק שטרם החליט כיצד למכור את מוצריו. זוהי הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר להגיע לקהל כמה שיותר רחב, בכמה שפחות זמן - ובאמצעות תקציב זניח יחסית.
http://www.bizdesign.org.il/בניית-חנות-וירטואלית