לפחות מחצית מחיינו מתנהלים דרך האינטרנט - וכך גם בענף השיווק והמכירות. אינספור עסקאות נסגרות מדי יום על גבי הרשת, בכל תחום ותחום. כדי שנוכל להצטרף למהפכה ולהרוויח גם אנחנו מפירותיה, עלינו לבנות חנות וירטואלית. בניית אתר מכירות תקשר אותנו אל עולם המסחר האינטרנטי ותהפוך את העסק שלנו לנגיש עבור קהלים רחבים יותר באופן משמעותי – כל עוד נעשה זאת בחוכמה.
כאשר מתחילים בהליכי בניית אתר מכירות, יש להקפיד על מספר דברים. ראשית כל, עלינו לוודא שהמידע עלינו ועל המוצרים שאנו מנסים למכור נגיש וברור לקריאה. כיום הלקוחות יכולים להגיע לכל מידע שירצו באמצעות הרשת ומנועי החיפוש כמו גוגל, כך שבמידה והמידע לא יוצג באתרכם כראוי - הם עלולים לחשוד כי אתם מנסים להסתיר דבר מה. בעת בניית אתר מכירות יש להבליט את קטגוריות המוצרים, לנסות להימנע מגלילה של העמודים מטה ובעיקר לא לחסוך במידע על המוצרים ועל העסק שלכם. הדבר מסייע להרגשת הביטחון של הלקוח הפוטנציאלי, ומפיגים חששות נפוצים לגבי רכישות באינטרנט. כמו כן, אפשרו לאתרי השוואת מוצרים להשתמש בנתונים שלכם, דבר שגם יגביר את האמינות שלכם וגם יסייע לכם להגיע אל לקוחות פוטנציאליים נוספים.
בנוסף, בניית אתר מכירות חייבת לכלול גם קטגוריה של עגלת קניות. ללא עגלת קניות, יהיה קשה ללקוח לזכור מה הוא רצה לקנות והוא יתייאש במהרה מרכישה של יותר ממוצר בודד. עגלת קניות צריכה להיות נוחה לשימוש ולהציג באופן ברור את הפריטים שבה, מחירם ואופציות להסרת הפריט או שינוי כמות. השתדלו להעניק ללקוח ריבוי אפשרויות - מספר תשלומים, סוגי משלוחים ועוד. מומלץ גם לאפשר הירשמות לאתר עם הבטחה לעדכונים על מבצעים קרובים - וכך תשיגו לעצמכם קהל לקוחות קבוע. דבר לא פחות חשוב הוא לאפשר רכישה מאובטחת באמצעות תוספים שונים לאתר, אחרת גם מי שיתלהב מהמוצרים שלכם עלול להימנע מרכישתם. דבר אחרון הוא אפשרות ליצירת קשר עמכם - הקשר עם הלקוח לא מסתיים בתום הרכישה. הלקוח צריך לקבל מענה במידה והמשלוח מתעכב או במידה ויש תקלה במוצר - הפגינו שירות אדיב, צרו רושם טוב ותוכלו להיות בטוחים שלקוח שייצא מרוצה - יספר למכריו. את כל עקרונות אלו נסחו יחד עם בונה האתרים שהפקדתם בידיו את המשימה, כדי שיוכל להגיע לאתר החנות המושלם בשביל העסק שלכם.
http://www.bizdesign.org.il/בניית-חנות-וירטואלית