כתבתם סדרה של ניוזלטרים מרתקים עבור הלקוחות שלכם, יש לכם מבצעים והטבות אטרקטיביים ואתם מרגישים מוכנים לקמפיין דיוור אלקטרוני. ומה עם העיצוב? הקדשתם לו מחשבה? נכון, התוכן הוא ה"מלך", אבל אם הוא לא ארוז באופן אטרקטיבי הוא עלול להיות, איך לומר? עירום.
כך תעצבו ניוזלטר מרשים, קומוניקטיבי ואפקטיבי:
זכרו מה מטרת הקמפיין
לא חשבתם לגשת לכתיבת ניוזלטר לפני שחשבתם מהי מטרת הקמפיין? אותו הכלל תקף לגבי העיצוב, הרי מטרתו היא לתמוך בתוכן ובמסרים. כאשר אתם מתכננים את העיצוב, חשבו על המטרה שאתם רוצים להשיג (זה המקום להזכיר שהתמקדות ביותר ממטרה אחת או שתיים מכסימום, אינה אפקטיבית), על קהל המטרה אליו מיועד הדיוור ומה מדבר אליו ובהתאם,קבעו את השפה ואת הדגש בעיצוב.
שמרו על שפת המותג
במידה ולחברה יש שפה עיצובית מגובשת חשוב לשמור עליה. השפה והצבעים נבחרו לייצג את החברה לאחר מחשבה עמוקה על ערכי החברה, התדמית והמסר שהיא רוצה להעביר ולכן, חשוב שהניוזלטר ישמור על עקביות עם שפת המותג: לוגו החברה, אתר האינטרנט, קטלוגים וכו' – השתמשו בצבעוניות המזוהה עם המותג, שלבו איורים או תמונות הממשיכות את קו המותג, והקפידו על עקביות בין ניוזלטר אחד לשני.
שמרו על פשטות
זכרו שעיצוב ניוזלטר לא נועד לעמוד בפני עצמו, אלא לשרת ולתמוך במסר השיווקי. עומס ויזואלי לא מאפשר לגולש להתמקד במה שחשוב באמת – המידע והמסרים שאתם רוצים שיקלוט. תנו לתוכן לעמוד במרכז הבמה, אלא אם כן מדובר בקמפיין דיוור ספציפי הנשען על אספקטים ויזואליים. באופן כללי, דאגו שניוזלטר יהיה קריא - השתמשו בפונט פשוט, ברקעים נקיים, הימנעו מעודף אלמנטים והשתמשו בעדינות בצבעים.
היזהרו משעמום
הגבול בין מינימליזם ושעמום עלול להיות דק משחשבתם ולהפוך את הניוזלטר בקלות, מאפקטיבי ללא אטרקטיבי.
אל תשענו על הטקסט בלבד שהרי עושים שימוש בפונט פשוט שלא יכול לשאת את המשקל העיצובי לבדו.
השתדלו לגוון, לחדש ולרענן בכל ניוזלטר- שלבו תמונות, איורים, אזורים שמושכים את העין,
חשבו שיווקית
בסופו של יום, הניוזלטר הוא כלי שיווקי ולכן, עם כל הכבוד לאסתטיקה, חשוב שיהיה אפקטיבי.
- דאגו לכותרת גדולה ומובלטת, הדגשת כותרות המשנה, מרווחים בין האלמנטים שיוצרים "מרווח נשימה" – כל אלה יקלו על הגולש להפנים את המסר.
- מקמו את התוכן לפי סדר החשיבות.
- הוסיפו את הלוגו לכל דיוור אלקטרוני, והשתמשו בו כקישור לאתר החברה-כך תנצלו את המומנטום ותרוויחו תנועת גולשים לאתר.
- הניעו לפעולה באמצעות כפתורים בולטים.
- הבליטו את כפתור ההסרה מרשימת התפוצה ועצבו אותו בצורה מעניינת או הומוריסטית.
זה נשמע מנוגד למטרה השיווקית אבל בפועל, זה משיג את המטרה ההפוכה- זה גורם לגולשים להרגיש בנח עם הדיוור שלכם. מה גם, שגולשים שהמסרים שלכם לא רלוונטיים עבורם, הם לא לקוחות פוטנציאליים.
עיצוב ניוזלטר אפקטיבי פוסע על הגבול הדק בין פשטות לתחכום, ובין אסתטיקה ואפקטיביות.