בניית אתרים מסחריים היא אחד מהכיוונים המבטיחים ביותר בתחום פיתוח אתרים. בתחום זה עוסקים בהקמת אתרים שמטרתם היא רווח כלכלי. רווח זה אינו מסתכם רק במכירות מהאתר, אלא בשיפור של כל המדדים המשקפים את מצבו של העסק בתחום הכלכלי, השיווקי ואסטרטגי.
בניית אתרים מסחריים שונה מבניית אתרים אחרים בשל המטרות השונות המוצבות בפני אנשי הפיתוח. אחת המטרות היא, כמובן, ביצוע מכירות באופן מקוון – באמצעות עסקאות המבוצעות דרך האינטרנט. עסקאות אלה יכולות להתבצע מהאתר באופן חלקי (כאשר הלקוח בוחר את המוצר באתר ורוכש אותו טלפונית או פיזית) או בשלמות (כאשר הלקוח עורך את ההזמנה ומבצע את התשלום באמצעות האתר).
מטרה נוספת של חנויות וירטואליות שיש לקחת אותה בחשבון בבניית אתרים מסחריים היא משיכת לקוחות או שותפים פוטנציאליים חדשים. אתר שבנוי, מעוצב ומקודם על ידי אנשי מקצוע ידע למשוך גולשים רבים; חלקם יבצעו רכישות באתר ובכך יגדילו את היקף המכירות, וחלקם יבקרו באתר ויעלו את דירוגו.
עוד יעד שניתן להשיג באמצעות הקמת חנות וירטואלית הוא חסכון במשאבים הדרושים לתפעול של חנות מסורתית. בעת בניית אתרים מסחריים יש להבין האם החנות המקוונת היא החנות היחידה של העסק או שהיא תפעל במקביל לחנות מסורתית. במידה וכל פעילות העסק מתרכזת במרחבי האינטרנט, יש לדאוג לכל הפונקציות הדרושות לעריכת ההזמנה, טיפול בתשלומים, יצירת קשר וכדומה.
בניית אתרים מסחריים מתחילה תמיד ממחקר ולימוד של אתרי המתחרים. בצורה כזאת ניתן להבטיח תפקוד שאינו נופל ביחס לאחרים, ולעתים לאתר נקודות טורפה אצל המתחרים ולנצל אותן באתר. כך, למשל, ניתן לדאוג שהאתר העתידי יתממשק עם רשתות חברתיות ובצורה כזאת לפנות אל קהל גולשים רחב יותר.
לסיכום, בניית אתרים מסחריים היא ענף נפרד בתחום פיתוח אתרים, לו יש מאפיינים ייחודים. כל אתר צריך להיות מהיר, נוח, אסתטי וקל להתמצאות, אך באתרים מסחריים תכונות אלה מתורגמות להיקף מכירות או לריווחיות העסק. לכן בניית אתרים מסחריים היא עסק למקצוענים בלבד, ומומלץ להזמין את השירות רק מאנשי מקצוע וותיקים ומנוסים בתחום, אשר יוכלו לעזור לכם לבנות עסק מצליח ומשגשג.