האם יעוץ שיווקי הוא בשבילי?
כבעלי עסק אתם ודאי רוצים להשתפר, להתקדם ולמכור יותר. אתם רוצים לפתות לקוחות חדשים, לשמור על קשר עם לקוחות קיימים, להילחם על לקוחות של המתחרים, לפנות אל קהל יעד חדש ועוד. לשם כך אתם זקוקים ליועץ שיווק מתאים שידע לקחת את העסק שלכם למחוזות עליהם אתם חולמים. אך האם יעוץ שיווקי הוא בשבילכם? לא אחת מתלבטים בשאלה זו בעלי עסקים מתחומים שונים כאשר הם נדרשים לקבל החלטה.
החשש לפנות אל יעוץ שיווקי הוא רלוונטי והגיוני ביותר. אחרי הכול מדובר במתן אמון בגורם חדש ולא מוכר, שלפתע נכנס למתחם הפרטי והאישי שלכם. מבחינתכם מדובר בקודש הקודשים, ובפלישה מסוימת לפרטיות העסק שלכם. אז דבר ראשון אכן יעוץ שיווקי דורש מכם לגלות אמון ביועץ, ובכלל זה להעניק לו את כל המידע הדרוש לו על המצב הנוכחי. רק כך הוא יוכל לנתח את המצב, ללמוד על העסק, לשפר את השיווק, לבנות לכם תכנית מתאימה ולהתאים לכם אסטרטגיה נכונה.
שאלה נוספת שאתם צריכים לשאול את עצמכם כדי להבין האם יעוץ שיווקי הוא בשבילכם, היא האם אתם מוכנים לשינויים ולחידוש. יועץ שיווק יעזור לכם להגדיר את היעדים ולבנות תכנית שיווקית ברורה, אך כדי לעבור את התהליך עליכם להיות מוכנים לפתרונות היצירתיים שלו. יתכן כי הוא יעלה בפניכם פתרונות שכלל לא העליתם בדעתכם, וכלל לא חשבתם בכיוון שלהם. כדי לבצע את הפתרונות הללו תדרשו להיות עם ראש פתוח, להעריך את ההמלצות המקצועיות ולהיות מוכנים לשינוי. כך למשל הוא יכול להמליץ לכם על קמפיין פרסומי חדש, הפצת מסרים ברשתות חברתיות, הקמת מועדון לקוחות, בניית אתר אינטרנט, הפצת קטלוג פרסומי ועוד.
נקודה אחרונה שצריכה להישאל היא האם אתם מוכנים להשקיע מעצמכם כדי לקדם את העסק שלכם. היועץ אומנם יעזור לכם להצליח בשיווק שידחוף את העסק קדימה, אך כל הצלחה של העסק שלכם לטווח הארוך טמונה גם במאמץ, בנכונות ובעבודה שלכם. אתם המנוע של העסק וכל יעוץ שיווקי, טוב ככל שיהיה, זקוק בראש ובראשונה לכם על מנת להצליח.