באופן מסורתי, בניית אתרים מתייחסת לשלב בהקמתם בו מוגדר אופן תפקוד האתר ומערכות הקשרים בין הדפים שלו. במילים אחרות, בניית אתרים היא כתיבת קוד באחת משפות התכנות המקובלות המגדיר את המאפיינים האלה והקובע את המבנה הייחודי של האתר. לאחר שהשלד קיים, מתחילים במלאכת עיצוב האתר – קביעת המאפיינים הויזואליים והגרפיים שלו. במרבית המקרים עיצוב האתר אינו משפיע על תפקודו ועל האופן בו הוא מתממשק עם תוכנות אחרות (כגון מנועי חיפוש), אך בחלק מהמקרים העיצוב משליך גם על היבטים אחרים בתפקוד האתר.
טכנולוגיית פלאש הפכה להיות לפופולרית מאוד בבניית אתרים ובעיצובם בשנים האחרונות. מדובר על מצב בו האלמנטים הגרפיים של האתר אינם סטטיים, אלא דינמיים: האייקונים, הטקסטים והתמונות משנים את גודלם, את צורתם, ואת מיקומם על המסך, תוך יצירת אפקטים חזותיים מרשימים ומשיכת תשומת לב מיוחדת.
היתרון הגדול של שימוש בפלאש בבניית אתרים היא קבלת תוצר ויזואלי שיש לו מימד נוסף, בהשוואה לאתרים רגילים שעיצובם הוא סטטי. ניתן להשוות אתר פלאש לסרט קולנוע שהחליף עבור רבים את הספר. האינטרקציה בין הגולש לאתר הופכת להיות דינמית יותר ומהנה יותר. שימוש בפלאש עשוי להיות, ללא ספק, כלי יעיל לקבלת תוצר ייחודי וליצירת חווית גלישה בלתי שגרתית.
יחד עם זאת, ישנם גם חסרונות של שימוש בפלאש בבניית אתרים. החסרון הראשון הוא שמנועי החיפוש לא מזהים את הטקסטים המופיעים בתוך ישויות הפלאש שבאתר, ולא מתחשבים בהם בעת דירוג האתר. משמעות הדבר היא שיש להשקיע מאמצים רבים יותר בקידום אתר פלאש ביחס לאתר דומה הבנוי בטכנולוגיות מסורתיות. חסרון נוסף הוא ההיסחפות הטבעית שגורמת לעתים להגזים בשימוש בפלאש: לעתים אתר פלאש הופך להיות עמוס מדי ומעייף את הגולש.
לסיכום, שימוש בפלאש בבניית אתרים עשוי להיות כלי יעיל לקבלת מוצר מרשים וייחודי. יחד עם זאת, יש להשתמש בכלי הזה בתבונה ולא להגזים בשימוש בו. בדרך כלל מומלץ לשלב ישויות פלאש בודדות באתר, במקומות אסטרטגיים בלבד, ולמשוך את תשומת ליבו של הגולש אל הדברים החשובים ביותר באתר. בצורה כזאת דירוג האתר לא ייפגע ולא יווצר עומס ויזואלי מיותר.