מבחר של עגלות ילדים בשוק הוא עצום. בשנים האחרונות יותר ויותר עגלות יוקרתיות מוצגות בחלונות הראווה ובאולמות התצוגה של חנויות רבות. נראה שהביקוש לעגלות ממותגות עולה משנה לשנה, על אף מחירן הגבוה. במאמר זה ננסה לבדוק איך ולמה זה קורה.
היצרנים הגדולים של עגלות ילדים יודעים שעגלות ילדים הן הרבה מעבר למוצר פונקציונלי. עבור הורים רבים עגלות ילדים הן סמל לסטטוס חברתי – כלכלי של המשפחה, ובנוסף ביטוי לטעמם העיצובי של ההורים, כאשר הטעם העיצובי יכול גם הוא להיות סוג של הכרזה על שייכות לקבוצה מסוימת. כל מאמצי המיתוג של יצרני העגלות הגדולים מטפחים ומעודדים ערכים אלה במספר אופנים.
ראשית כל, עגלה יוקרתית חייבת להיות איכותית: היא צריכה לעמוד בכל התקנים הרלוונטיים, לשאת בתעודת אחריות, להיות עמידה לבלאי ונוחה. יחד עם זאת, אין בכך מספיק על מנת להפוך עגלה איכותית רגילה לעגלה יוקרתית. עגלות רבות יכולות לעמוד בתקנים, לשמש תקופה ארוכה או להיות נוחות. העגלות היוקרתיות הן מעבר לכך.
אחת הדרכים להעלות את מידת היוקרה של מוצר היא להעלות את מחירו. רוב האנשים עדיין חושבים שהמחיר קשור באופן ישיר לעלות ייצור המוצר, ולכן מחיר גבוה מעיד על עלות ייצור גבוהה, אשר בתורה מעידה על שימוש בחומרים איכותיים יותר של צוות מיומן יותר יחסית למתחרים. בנוסף, רכישת מוצר יקר תמיד תורמת להעלאת סטטוס הקונה בעיני הסובבים אותו.
דרך נוספת להפוך עגלות פשוטות ליוקרתיות היא לעצב אותן בסגנון המבטא את ההעדפות האסתטיות של קהל היעד. הכוונה כמובן לא לתינוקות או לפעוטות היושבים בעגלות, אלא להוריהם המשלמים עבורן. כך עגלות ממותגות רבות מעוצבות בקווים החלטיים ודינמיים ובצבעים עזים המתאימים לג'ונגל העירוני. סגנון עיצוב זה מבטא את טעמם של אנשים צעירים ודינאמיים החיים בערים הגדולות.
לסיכום, השקעה במיתוג מקצועי חיונית לשיווק עגלות יוקרתיות. הערכים הרגשיים המתלווים למוצר עצמו הם עדכניות, ריבוי פונקציות, סגנון עיצוב מתאים ומחיר גבוה. כל אלה מאפשרים לרוכש לחוש חלק מקבוצה מייצגת של אנשים מצליחים, מתקדמים ומודרניים, בין אם הוא שייך לקבוצה זו או רק רוצה להשתייך אליה.