למה צריך חנות וירטואלית?
חנות וירטואלית מקלה מאד הן על המוכר והן על הלקוח, ומאפשרת הגדלה של המכירות של בעל החנות. חנות וירטואלית מאפשרת למוכר להגדיל את קהל הלקוחות שלו, וללקוח להגיע לחנויות שמרוחקות מביתו ואינן נגישות עבורו באופן רגיל. המוכר חוסך באמצעות החנות הוירטואלית עלויות של ניקיון ואחזקה של החנות הרגילה, של תשלום לעובדים, של אחסנה וכולי, ועל ידי כך יכול להציע בחנות הוירטואלית מחירים נמוכים יותר מאשר בחנויות רגילות. הלקוח, כמובן, מרוויח מכך, והוא יכול לרכוש מוצרים איכותיים במחירים זולים.
איך זה פועל?
חנות וירטואלית היא בעצם אתר אינטרנט, המאפשר מבט על המוצרים הנמכרים בחנות, איסוף המוצרים אל תוך סל קניות וירטואלי ורכישה באמצעות כרטיס אשראי. כאשר לקוח נכנס לחנות וירטואלית, הוא יכול לבחור לקבל המלצות על מבצעים וכדומה, או לפנות אל תוך החנות ולבחור את המוצרים שהוא זקוק להם. ברוב המקרים, ניתן לצפות בכל מוצר שנמכר בחנות בנפרד, לקבל עליו מידע ופרטים מדויקים, ואף תמונה של המוצר, ולאחר מכן לסמן אותו על מנת לרכוש אותו. בסיום איסוף הפריטים, מגיע הלקוח לדף שבו הוא נדרש לשלם עבור הקניה. אתרים של חנות וירטואלית הם אתרים מאובטחים היטב, כך שניתן להשאיר בהם פרטי כרטיס אשראי מלאים ללא חשש מגניבה. רוב החנויות הוירטואליות מציעות גם משלוחים ישירים של המוצרים ישירות אל בית הלקוח, או אל נקודות איסוף מסוימות בכל אזור.