לפני רכישת מוצר חנות וירטואלית כדאי לבדוק ולבחון מספר פרטים חשובים. בדרך כלל הצרכן הטיפוסי המשתמש בחנות הוירטואלית משקיע זמן רב בחיפוש המוצר המבוקש. הוא יחפש כל עוד ימצא אופציות נוספות. כמובן שככל שהצרכן מנוסה יותר, או לחילופין צעיר יותר ובטוח בעצמו יותר, משך החיפוש מתקצר. גם נשים מאריכות בחיפוש מתוך היותן חששניות יותר בדרך כלל.
סוג המידע שמחפשים הגולשים לפני קנייה מקוונת חנות וירטואלית מתייחס בדרך כלל למוצרים, לסוכנים, למיקומים ולמחירים המוצעים. המידע המקוון יכול להיות אישי או לא אישי אובייקטיבי ממקורות בלתי תלויים כמו איגודי צרכנים.
הצרכנים יבדקו את סוג המוצר, היצרנים השונים והאופציות השונות למוצר הנדרש. כמו כן תמיד קיימות אופציות רבות לאותו מוצר בחנויות שונות והמחירים יכולים להיות שונים בין החנויות השונות, לעתים בהבדלים נכרים.
גם אפשרויות התשלום לא אחידות בין החנויות הוירטואליות וחשוב לבדוק את אפשרויות התשלום בכל אחת מהחנויות המציעות את המוצר למכירה. רוב הרכישות בחנויות הוירטואליות נעשות על ידי כרטיסי אשראי אך יש גם שימוש ב Pay Pal או בחירה בתשלום טלפוני.
עניין חשוב נוסף שכדאי לבדוק לפני שמבצעים רכישה חנות וירטואלית הוא עניין המשלוח. ברוב המקרים החנות הוירטואלית כוללת את עלות משלוח המוצר במחירו. אחד הדברים שכדאי לברר לפני ביצוע הרכישה הוא שאכן המשלוח כלול במחיר.
חנויות וירטואליות מסוימות מספקות שירותים ואין להן צורך במשלוח המוצר. במקרים אלו כדאי לבדוק איך מקבלים את השירות לפני שמשלמים עליו וקונים אותו.
כאשר קונים בחנות מקוונת תכנה ומקבלים קוד, כדאי לבדוק איך להשתמש בו ומה קורה כאשר יש לשחזר אותו למשל. את כל השירותים הנקנים בחנויות וירטואליות ברשת וניתנים ללקוח ברשת רצוי לבדוק לפני הקנייה כדי לדעת איך לנהוג ולמי לפנות במקרה שיש צורך בעזרה לאחר הקנייה.
חשוב לוודא שהקנייה ברשת מהחנות הוירטואלית אכן עונה על הדרישות והצרכים שלשמם המוצר נרכש.