חנות וירטואלית היא במה שבה ניתן למכור ולרכוש מוצרים בדומה לחנות רגילה. חנות וירטואלית נמצאת על גבי רשת האינטרנט. החנויות הוירטואליות התפתחו מאד ככל שהתפתחה רשת האינטרנט והפכה למוצר ביתי ויומיומי. ישנם עסקים שמחזיקים אך ורק בחנות וירטואלית, וישנם עסקים אחרים אשר מחזיקים במקביל גם חנות רגילה וגם חנות וירטואלית.
מי יכול לפתוח חנות וירטואלית?
כל מי שמוכר מוצר או שירות כלשהו, יכול לפתוח חנות וירטואלית כיום ניתן למצוא חנויות וירטואליות המוכרות מגוון עצום של מוצרים. כך למשל רשתות השיווק השונות מוכרות בחנויות הוירטואליות שלהן מוצרי צריכה פשוטים, כמו לחם, חלב ואבקות כביסה. חנות וירטואלית יכולה למכור גם מוצרים כמו ספרים, בגדים, צעצועים, תרופות טבעיות, ועוד, ככל העולה על דעתכם. בחנות וירטואלית ניתן למכור גם שירותים שונים, כמו אירוח במלון, עיסוי רפואי וכן הלאה והלאה.
יתרונות
חנות וירטואלית מאפשרת ללקוחות לרכוש מוצרים ושירותים בלי לצאת באופן פיזי אל החנות או בית העסק. בשל כך, חנות וירטואלית מגדילה את קהל היעד של העסק,ף מכיוון שהיא פונה גם ללקוחות אשר גרים באזורים מרוחקים יותר. חנות וירטואלית חוסכת לבעליה עלויות רבות של אחזקת עובדים, ניקיון החנות והוצאות שונות רבות, מה שמאפשר לו להציע בחנות הוירטואלית מחירים נמוכים יותר ואטרקטיביים יותר ללקוחות – וכך למשוך לקוחות רבים יותר לרכוש אצלו מוצרים. הלקוחות נהנים גם הם מן המחירים והמבצעים האטרקטיביים שבחנויות הוירטואליות.