חנות וירטואלית היא המצאה ייחודית של העשורים האחרונים, מאז שהאינטרנט הפך לדבר נפוץ וביתי. חנות וירטואלית היא למעשה חנות שאינה קיימת באופן פיזי, אלא היא קיימת רק באופן וירטואלי על גבי רשת האינטרנט. כל גולש יכול להיכנס לאתר של חנות וירטואלית ולרכוש בה מוצרים מכל הסוגים, ממש כמו בחנות רגילה. ישנן חנויות וירטואליות בתחומים רבים – ביגוד לכל המשפחה, מוצרי תינוקות, מוצרי צריכה, ספרים, כלי בית ועוד.
יתרונות של חנות וירטואלית:
לקונה
גולש שנכנס לחנות וירטואלית ורוכש דרכה מוצרים הנחוצים לו, חוסך לעצמו זמן רב של הליכה או נסיעה לחנות, התרוצצות בין חנויות שונות, עמידה בתור ועוד. בנוסף, בעזרת חנויות וירטואלית הקונה יכול להשוות מחירים בין מספר חנויות, לקרוא חוות דעת של גולשים אחרים שהשתמשו במוצרים, ועוד. חנות וירטואלית גם מאפשרת רכישה מחנויות מרוחקות, שלקוח סטנדרטי לא היה מגיע אליהן ממרחק רב.
למוכר
גם המוכר ימצא יתרונות רבית באחזקת חנות וירטואלית. ראשית, אחזקה של חנות וירטואלית זולה בהרבה מזו של חנות רגילה, משום שאין צורך במוכרים, סדרנים, עובדי ניקיון וכדומה. חנות וירטואלית מאפשרת לבעל החנות למכור את מוצרים לקהל יעד עצום, בכל הארץ ולעיתים אף בחוץ לארץ, במקום להיות מוגבל ללקוחות שגרים בסביבת החנות. בנוסף, חנות וירטואלית מאפשרת מכירת מוצרים 24 שעות ביממה, בלי טרחה כלל וללא צורך בהעסקת עובדים נוספים לשם כך.