הגדרת פרופיל הלקוח המועדף חשובה לכל פעילות עסקית באשר היא, הגדרה כזו תאפשר לעסק להשקיע בלקוחות אשר להם פוטנציאל התרומה הגדול ביותר עבור העסק אותו הם מנהלים.
חוק פרטו בהקשר זה של ניתוח לקוחות יטען כי 20 אחוזים מלקוחות העסק מהווים 80 אחוזים מהשקעת העבודה בעסק. ולא תמיד זו השקעת העבודה הטובה ביותר עבורינו. אם גם לעסק שלך ההגדרה הזו מתאימה, הגיע הזמן לבצע ניתוח יסודי למאגר הלקוחות בעסק שלך. אז איך עושים את זה? בבחינת מאגר הלקוחות הקיים של העסק,
אתרו את חמשת הלקוחות "הטובים" ביותר שלכם:
הלקוחות שתורמים לעסק את נפח ההכנסות והרווח הגבוהים יותר.
הלקוחות שאתם צופים פוטנציאל צמיחה איתם לאורך זמן.
הלקוחות אשר תורמים להתפתחות העסק שלכם מבחינת פיתוח מוצרים ושירותים חדשים.
הלקוחות איתם נעים לכם לעשות עסקים.
אתרו את חמשת הלקוחות "הגרועים" ביותר שלכם:
אלו שתורמים לעסק את ההכנסות והרווח הנמוכים ביותר.
אלו ששואבים זמן רב ואנרגיה גדולה יחסית.
אלו שאינם מאתגרים את הצמיחה העסקית שלכם.
אלו שמוסר התשלומים שלהם גרוע.
אלו אשר אינכם בטוחים בהמשך העבודה איתם לאורך זמן.
מתוך ניתוח התשובות לשאלות אלו- גבשו את פרופיל הלקוח האידאלי עבורכם - אותו לקוח אשר יאתגר את העסק אותו אתם מנהלים להתפתח ולחדש, אותו לקוח לו יש פוטנציאל רכישה גבוה ולאורך זמן, אותו לקוח איתו נעים יהיה לכם לעשות עסקים, אותו לקוח שידע גם לשלם. לאחר שהגדרתם מתוך אלו את פרופיל הלקוח המועדף והאידאלי עבור העסק שלכם, בצעו ניתוח מהם הצרכים שלו וכיצד המוצר או השירות שלכם יכול לספק עבורו צרכים אלו. בצעו ניתוח היכן ניתן לשווק ללקוח את המוצר או השירות שלכם ומהם ערוצי השיווק העומדים לרשותכם. מקדו את מאמצי השיווק שלכם לכיוון אותם לקוחות אידאלים שהגדרתם. מקדו את תכני השיווק כך שיכללו מענה לצורך שלהם והתחילו שיווק בערוצי השיווק שהגדרתם.
שימו לב- לכל ערוץ שיווקי (אתר אינטרנט, שיווק בפניה ישירה, רשתות חברתיות, רישום באינדקסים, כרטיס עסק, פרופיל עסקי, פרסום בעיתונות ועוד) חשוב למקד את המסר השיווקי ולהתאימו לערוץ השיווקי הרלוונטי. בעקרון המסר אודות המוצר או השירות נשאר אותו מסר אך העריכה השיווקית שלו משתנה בהתאם. התוצאה מובטחת :מיקוד מאמצי השיווק והעבודה ללקוח המתאים מבטיחים שיפור בתוצאות העסקיות, רווח גדול יותר עבור כל עסקה וצמיחה עסקית עם אתגר מתמשך.