חפש מאמרים:
שלום אורח
02.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צרחנים או צרכנים באמת ? השפעת ילדים על החלטות הקניה במשפחה

מאת: סיגלית פילץ ששוןצרכנות14/06/20131206 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ילדים הם לקוחות, קניינים, בעלי ממון וצרכנים מאתגרים בהחלט!

למעלה מ -1.5 מיליארד ש"ח היו סך מקורות ההכנסה של ילדים ונוער בגלאי 12-17. מקור הכסף מדמי כיס שקבלו מהוריהם, מכספי מתנות שקבלו בחגים ובימי הולדת או באירועים מיוחדים ומעבודה בשכר מחוץ למשק הבית. הסכומים הללו משמשים ברובם לקניית מוצרים שלעיתים נרכשים באופן עצמאי גם ללא מעורבות ההורים.

נתונים אלו ידועים למשווקים אשר עושים שימוש מכוון ומשקיעים בשיטות שיווק ומסרים פרסומיים ממוקדים לילדים ונוער.

ההפתעה הגדולה מגיעה דווקא מנתונים חדשים אשר מתפרסמים לאחרונה. נתונים מרשימים ממחקרים בתחומי הצרכנות ודפוסי הצריכה, אשר מוצאים את הילדים כמקור משמעותי להשפעה על החלטות הקניה של הוריהם גם כאשר לא מדובר במוצרים עבור הילדים עצמם.

שינויים עכשוויים במבנה החברתי והדמוגרפי בארצות מערביות, מעלה את השפעתם של הילדים לגביי החלטות משפחתיות בכלל. רמת ההכנסה גבוהה יותר, יציאת נשים רבות למעגל העבודה, חינוך דמוקרטי יותר במשפחה, ילדים עצמאיים יותר. כל אלו ועוד מהווים קרקע פורייה לשינוי.

מחקר שהתפרסם בנושא זה- בחן במדגם גדול יחסית ומצא כי הורים מושפעים מהעדפות ילדיהם גם כאשר מדובר בבחירת רכב אישי (מי היה מאמין?). תוצאות המחקר הראו כי: שלושה מתוך חמישה הורים בחרו לרכוש את הרכב אותו העדיפו ילדיהם.

גם בצריכת מוצרי מזון לבית בכלל ומזון עבור הילדים בפרט נמצא כי הילדים הם אלו שמשפיעים על החלטת הקניה. מחקר שנערך בארה"ב בחן את מידת ההשפעה של הילדים על החלטות הקשורות לסוגי המזון שנבחרים. החוקרים מצאו כי גם עבור מזונות שאינם עבור הילדים נטו ההורים להתחשב בטעמם והשפעותיהם של הילדים. בשורה התחתונה, תוצאות המחקר הראו עליה משמעותית בדפוס זה לאורך השנים.

הבנת כוח ההשפעה של הילדים על הוריהם, הבחנה בהשתנות החברתית וראייה בילדים ונוער כצרכנים לכל דבר וכצרכנים משפיעים, חשוב שתהא במרכז תשומת ליבם של המשווקים, גם כאשר מדובר במוצר לילדים ונוער, וגם עבור מוצרים למשפחה באופן כללי.

הילדים משפיעים... הילדים מחליטים...אז איך משפיעים על הצרכן הצעיר ? מה מניע אותו ? מה מרגש עבורו ?

על מנת לייצר תהליך התנהגותי  (תוצאת רכישה) אצל הצרכן בכל גיל, צריך שיתקיימו  תהליכי השפעה אותם הוא צריך לעבור, ולתקשורת תפקיד משמעותי בהם.

בהתנהגות הצרכן ובתוצאה הסופית אליה הגיע אין דבר אקראי. זהו תהליך השפעה ארוך וממושך אשר גורם לו לקבל את החלטת הקניה שלו.

בשלב המודעות על המשווק ליצור הכרות עם המוצר כך שתוביל  לעמדה חיובית.

עמדה חיובית אשר תיצור העדפה ומכאן תוביל לקניה ראשונית ולאחריה קניה חוזרת.

על מנת לגרום להחלטת קניה במקרה של השפעת ילדים על הוריהם, חשוב לייצר את ההשפעה על הצרכנים הצעירים. אז מה מצליח?

צרו התרחשויות והשקיעו מאמצי שיווק ופרסום בערוץ הגורמים החברתיים:

אותם גורמים הנובעים  מהחברה. ובעצם כל מי שקרוב לקטגוריה של "משתתפים בקניה". אלו הקבוצות המשפיעות ביותר על הצעיר בבחירת מותגים ומוצרים ספציפיים.

אלו פונים לערוץ הרגשי של שייכות לקבוצת השווים. צרו השפעה על תסמונת: "אם לכולם יש את זה גם אני רוצה!"

התקשורת דרך הגורמים החברתיים עוברת דרך הקבוצות באמצעות:

· תקשורת בין אישית; מנגנון אשר פועל במעגל החברתי. לתקשורת הבין-אישית יש עוצמה והשפעה מכרעת על תהליכי קבלת החלטות.

· השפעות קבוצתיות – לקבוצות יש השפעה באמצעות הנורמות בעיקר עבור מוצרים המוגדרים כ- Public (מוצרים שכולם רואים; תיק, רכב, תכשיטים וכו').

עכשיו כשעל "קצה המזלג" ברור איך המנגנון עובד, נותר להתאים את אמצעי ומסרי השיווק והפרסום קצת יותר לגובה העיניים של הזאטוטים...

אלו הם מקבלי ההחלטה האמתיים במשפחה, וגם אם לא לכל ההחלטות אז לפחות לחלקן!

ושיהיה בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סיגלית פילץ ששון
הישגים ייעוץ עסקי
מומחיות בתחום- ייעוץ שיווקי\ מיתוג עסקי\שיווק באינטרנט\יעוץ פיננסי  
sigalit@hessegim.co.il
נייד   054-5588169
http://www.hessegim.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגלית פילץ ששון

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132735 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: סיגלית פילץ ששוןמכירות02/08/131342 צפיות
המאמר מציג נקודת מבט נוספת של מאפיינים בהתנהגות אנושית אשר משפיעה גם על ההתנהגות הצרכנית שלנו. מאפיינים אלו חשובים עבור החלטות לגביי בחירת מוצרי קו קופה מנצחים

מאת: סיגלית פילץ ששוןעסקים קטנים ובינוניים28/06/131051 צפיות
המאמר בוחן את אפקטיביות ההשקעה בפרסום בגוגל אדוורדס (ממומן) לעומת השקעה בכתיבת תוכן שיווקי. הוצאה לטווח קצר לעומת השקעה לטווח ארוך ומשמעותה. מה עדיף לעסקים?

מאת: סיגלית פילץ ששוןטיפים שיווקיים23/04/131999 צפיות
המאמר סוקר נקודות בהתנהגות הלא רציונלית של הצרכן. החוקרים מצביעים על מוקדים רבים בהם הצרכן נוהג באופן שאינו מודע ובהתנהגות שאינה בהכרח כלכלית יותר עבורו בבואו לקבל את החלטת הקניה שלו. במאמר זה אתייחס לבעיית ה:Opportunity cost neglect של הצרכן שהיא בעצם- תסמונת הצרכן העצלן.

מאת: סיגלית פילץ ששוןצרכנות10/04/131173 צפיות
המאמר מציג היבטים נקודות תורפה בהתנהגות הצרכנית שלנו. מערכת שיקולים שאינה רציונאלית מעצם היותה מוגבלת ביכולות אנושיות

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק09/03/131119 צפיות
המאמר עוסק בטכניקת שיווק חדשה: הנוירו-מרקטינג. טכניקה אשר מאפשרת למשווקים ניתוח תגובות מוח הצרכנים למגוון של גירויים הנוצרים במדיה, באינטרנט ובנקודות מכירה.

מאת: סיגלית פילץ ששוןניהול16/02/131130 צפיות
המאמר מציג את עקרון פארטו (חוק ה-20 80 ) כדרך לניתוח איתור וניהול לקוחות מפתח עבור העסק. דרך אשר נמצאה כיעילה להשקעה של "כסף קטן" ויצירת "כסף גדול".

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214622 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204720 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205603 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194276 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193502 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193577 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/183025 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica