משוכתב מתוך שיעור במוסדות ברסלב ישיבת נצח מאיר
ליקוטי עצות, מועדי ה' - חנוכה
אומר רבי נחמן מברסלב : על ידי מצות הדלקת נר חנוכה ממשיכים על עצמו הדעת הקדוש.
נמצא שעל ידי מצות הדלקת נרות חנוכה, אדם יכול להמשיך על עצמו שכל, חכמה, דעת כמ"ש אמר רבי נחמן מברסלב צריך האדם להסתכל בשכל של כל דבר - שיאיר לו אותו הדבר להתקרב אל ה' יתברך.
ושכל זה העיקר של כל מה שחסר לנו.., השכל לדעת מי אני, מה אני ומה תפקידי בעולם הזה, מה רצון ה' בעולמו, החכמה לדעת איך לחיות נכון לפי דעת תורה ורצון ה', בחי' מה קנית דעת חסרת, דעת קנית מה חסרת.
הערה: נו... ואיך עושים את זה... הרי הרב שנים אני מדליק, ואיפה השכל שלי, תראה - איך אני נראה ?
אתה יודע מה היה אם לא הייתה מדליק נרות חנוכה... איפה הייתה, מה היה ממך...
הנה אדרבא אתה ההוכחה על מה שכתוב !!! חחחחחחחחחחח
אז אומר רבי נחמן מברסלב : על ידי מצוה הדלקת נר חנוכה ממשיכים על עצמו הדעת הקדוש.., אכן לא כתוב שזה נהיה אוטומטי, ויש לדייק ממה שלא כתוב "נמשך", אלא כתוב "ממשיכים", אם כן צריך לדעת להמשיך את הדעת, להבדיל הרי לא כל אחד יודע לחלוב פרה, צריך לדעת לעשות את זה...
אז למעשה - איך ממשיכים על עצמו שכל ע"י מצוות הדלקת הנרות, איך ממשיכים את הדעת הקדוש הזה?
לזה צריכים לכוון בשעת ההדלקה בשם הקדוש נח"ל, כמו שנוהגים לברך כהפוסיקים "להדליק נרחנוכה (ולא של חנוכה) ויש רמז בראשי תיבות נח"ל, שהם בחינת הנחל נובע מקור חכמה [ננמ"ח] הרי הוא רבינו נחמן בן שמחה ובן פייגא, לכוון על רבינו הקדוש שהוא ממשיך שכל ודעת דקדושה, דעת והשקפה ודרך חיים ומוסר להתקרבות והתעוררות ודרכי היהדות ועבודת ה'.
צריך לכוון להתבטל לדעת הקדוש הזה, לאור.., רבי נחמן אומר : למה משוגע הוא משוגע ? כי הוא לא מקשיב לנורמלי, הרי אם היה מקשיב לנורמלי ממנו - היה בריא, אלא שהוא מתעקש ועומד על דעתו... הוא דעתן, לכן הוא משוגע, כי אמנם הנורמלי אומר כך, אבל אני חושב אחרת, אני מבין יותר.., אם היינו מתבטלים לצדיקים אמיתיים, לדעת רבינו הק', היינו הרבה יותר קרובים לשלימות, היינו נראים אחרת, היינו זוכים להתקדש יותר - להתנקות מכל השיגעונות, לגדול בתורה - בסדרי הלימוד, ויראת שמים ! וממילא הצרות והחיים היום יומיים היו נראים אחרת.
הערה: לי זה נשמע כמו הנחל החרדי... חחחחחחחח
אכן יש כמה וכמה נחלים, ולא כולם זורמים ופונים לכיוון הנכון, צריך לדעת מי ואיפה הנחל הנכון, מי הנחל שמטהר באמת מכל הכתמים.ורמז לדבר כי בקבלה יש שמות קודש ויש שמות אחרים וצריל להזהר ולבחור באמת - באמת.
בברכה מוסדות ברסלב
ישיבת נצח מאיר